A Dózsa György út akadálymentesítését ugyanakkor csak az északi szakasz felújítása után, a MEOSZ-szal kötött megállapodás értelmében legkésőbb 2020 szeptember végéig végzik majd el. Az Ecseri út és a Pöttyös utca metróállomás esetében ideiglenesen korlátlifteket építenek, végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.
A mocskos anyagiak
Az árakról is megtudtunk részleteket, ezek szerint a Klinikák állomásnál a becslések szerint nettó 640 millióba kerülhet a ferde lift, a Corvin-negyednél pedig az aluljáró és a felszín között hagyományos felvonó épülne nettó 929 millió forintból. A Kálvin térnél a peronszint és az aluljárószint között épülne ferdepályás felvonó nettó 671 millió forintos becsült összegből, a Ferenciek terénél pedig nettó 656 millió forintból. Ennél a két állomásnál az aluljáró és a felszín között már van lift.
Az Arany János utcai állomás esetében a peronszint és a felszín között ferdepályás felvonót építenének. Ennek becsült költsége nettó 653 millió forint. A Dózsa György úti állomásnál a peronszint és a felszín között lifteket építenének, amelyek - lehetőség szerint - az aluljárószinten is megállnának. Ennek becsült költsége nettó 804 millió forint. A Fővárosi Közgyűlés emellett előzetes kötelezettséget vállalt arra, hogy a speciális akadálymentesítés tervezési és kivitelezési feladatainak megvalósítására 2018 és 2023 között legfeljebb mintegy 5,6 milliárd forintot biztosít a BKV Zrt. részére.
Megszavazták, készülj a káoszra: indul a Lánchíd felújítása >>>