A National Geographic és az NRC reprezentatív kutatásából az derül ki, hogy a 18-49 év közötti magyar férfiak többsége (67 százalék) stabilitásra törekszik a mindennapokban. Ennek ellenére karrierválasztásnál a fizetés összege nagyjából csak egyötödüknek fontos, a megkérdezettek négyötödének kevésbé vagy egyáltalán nem.
Ugyanakkor a válaszadók közel 80 százalékának kifejezetten fontos, hogy szakmáját mások is megbecsüljék. Az alapvégzettségűek 20 százalékának, míg a magasabb iskolai végzettségűek közül minden negyediknek számít, hogy a külvilág elismerésre méltónak találja jelenlegi állását. Ez a kérdés a városban élők alig 6 százalékát, és a falusiak mindössze 1 százalékát nem foglalkoztatja.
Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a férfiak pusztán negyedének sarkalatos kérdés, hogy otthonról is elvégezhető munkát válasszon. Míg a budapestiek közel egyötöde, a falusiak majdnem harmada részesíti előnyben a home office-t.
A válaszadók több mint 40 százaléka preferálja a rugalmas munkaidőt, a többség viszont a fix órákra szavaz. A 18-29 éves és a 40-49 éves korosztály töredékének (4 százalék) meghatározó csak, hogy flexibilis munkahelyen dolgozzon.
A felmérést az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. áprilisban készítette, az 500 fős válaszadói minta reprezentatív a 18-49 éves férfiakra korcsoport, végzettség, lakóhelytípus és régió alapján.