A Financial Times információi szerint azért vétózta meg nemzetbiztonsági okokra hivatkozva a spanyol kormány a spanyol Talgo vonatgyártó a magyar Ganz-Mávag általi felvásárlását, mert a cég mögött a Mol Csoportot vélték felfedezni. A magyar olajvállalat pedig továbbra is az orosz olaj fontos vásárlója, és attól is tartottak, hogy az ügylet létrejötte esetén a magyar kormány közvetve beleszólást nyerhetett volna volna a létfontosságú vasúti alkatrészek, illetve a technológia ukrajnai exportjába, esetlegesen akadályozva azt.
A lap hírlevele arról is ír, hogy kifejezetten Hernádi Zsolt Mol-vezér kapcsán merültek fel kompromittáló információk, és hogy a Mol orosz kapcsolatai több uniós tagországban keltenek aggodalmat.
A Financial Times megkérdezte a Molt is az ügyben.
"Bacsa György, a Mol magyarországi operatív igazgatója és a Ganz-Mávag Europe igazgatótanácsának elnöke azt mondta a lapnak, hogy a Mol nem gyakorol ellenőrzést a vasúttársaság felett. A Ganz-Mávag szóvivője cáfolta azt a feltételezést is, hogy a változtatható nyomtávú stratégia miatt akarták volna elsődlegesen felvásárolni a spanyol céget"
- válaszolt a cég a Forbes beszámolója szerint.