Továbbra sincs pontos megállapodás az Egyesült Királyság kilépéséről az Európai Unióból, és bármelyik forgatókönyv is valósul meg, az már biztos, hogy lesznek vesztesei az ügynek – a
Bloomberg cikke szerint azonban a legnagyobb pofont az autóipar kaphatja. Amellett ugyanis, hogy számos külföldi munkavállalót kell elküldenie az iparnak, a 10 százalékos vámköltségek kétségessé teszik, hogy a gyártók továbbra is ott maradnának-e a szigetországban, ha uniós területen olcsóbban megúszhatják a gyártást.
A kilépéssel ugyanis az Egyesült Királyság a vámuniót is elhagyja, ahol egyébként 1973 óta nem kell fizetniük a termékek szállításáért. Az autóipar számos alkatrésze azonban többször, több országon is áthalad: csak egy BMW Mini előállításához Franciaországból és Nagy-Britanniából kellenek alkatrészek, hogy utána az egészet Ausztriában állítsák össze. A Brexit sorsa időtlen-idők óta húzódik, a tárgyalásokról itt írtunk korábban a Privátbankár.hu-n. >>>