Az erős szezonalitás továbbra is jellemző a szektorra, a nyári hónapokban majdnem ezerrel több cég foglalkozik turisztikai tevékenységgel, mint az év bármelyik másik időszakában, ezt közölte a Bisnode Magyarország a Privátbankár.hu-val. A szálláshely szolgáltató cégek között továbbra is a szállodák és a panziók vannak többségben, őket a turista- és ifjúsági szállók, az üdülőházak, végül – legkisebb számban – a kempingek követik.
Még mindig népszerűek vagyunk
A tavalyi év azonos időszakához képest majdnem 10 százalékkal több külföldi vendég szállt meg Magyarországon, ők elsősorban a fővárost keresik fel: a budapesti vendégéjszakák száma közel másfél millióval emelkedett az első negyedévben. Elsősorban a szomszédos országokból és az EU tagállamaiból látogatnak hozzánk vendégek, a német, az osztrák és az orosz turisták mellett egyre nagyobb számban látogatnak Magyarországra az Egyesült Királyságból a pihenni vágyók.
SZÉP-kártya nélkül nem is lenne belső turizmus?
A belföldi turizmus is hasonló aránnyal, 11,8 százalékkal nőtt, ezzel megfordult a 2014-15-ben látott csökkenő tendencia. A magyarok elsősorban a Balaton környékét keresik fel egy kis pihenésre, ezután Észak-Magyarország és a Nyugat-Dunántúl a legnépszerűbb belföldi úti cél. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy idén márciusban már a piacon lévő cégek mintegy háromnegyede elfogadja a SZÉP-kártyát. Ez azt is jelenti, hogy az év első három hónapjában már majdnem 3,5 milliárd forint értékben használtunk SZÉP-kártyát fizetőeszközként, ami 24%-kal magasabb, mint a tavalyi év első negyedévében így elköltött összeg. A kártya használata egyébként a szállodák teljes szállásdíj-bevételének 56 százalékát adják.