2p
Tíz évbe és 10 milliárd euróba került a Berlin-München vasútvonal. Nem egy MÁV-színvonal, az biztos.

Tíz évig tartó kivitelezési munka után átadták pénteken a Berlint és Münchent összekötő új vasútvonalat, az újraegyesítés utáni német gazdaságtörténet egyik legnagyobb szabású állami beruházását.

A 10 milliárd euróból (3140 milliárd forint) felépített vasútvonal révén az eddigi hat óra helyett négy óra alatt lehet megtenni a Berlin-München távolságot vonattal. A Deutsche Bahn (DB) német állami vasúttársaság várakozása szerint a rövidebb menetidő révén megduplázódik, évi 3,6 millióra emelkedik a főváros és a bajor tartományi főváros között vonattal utazók száma.

El lehet felejteni az autót?

A vasút az új vonallal "verhetetlen" lesz az autóval szemben, és felveszi a versenyt a repülővel a Berlin és München közötti közlekedésben - mondta Richard Lutz, a DB vezetője az átadási ünnepségen. Azonban a társaság szerint nemcsak a két metropolisz között közlekedőknek hasznos a fejlesztés, azzal számolnak, hogy a kapcsolódó járatok átszervezése révén évente 17 millió utas profitál belőle.

A 623 kilométeres szakaszon tehervonatok is közlekednek az ICE Sprinter nevű személyszállító vonatok mellett, amelyek az óránkénti 300 kilométeres sebességet is elérhetik. A jóval lassabban haladó teherszállító szerelvényeket úgynevezett előző-pályaudvarokon kerülik meg, ilyeneket minden huszadik kilométernél építettek.

Volt vele munka bőven

Az építkezésen 4500 ember dolgozott, a vágányokat nem zúzottkő ágyazatra fektették, hanem betonból készített talapzatra. A 156 ezer nagyméretű betonlap előállításához, a 37 híd és a 27 alagút megépítéséhez négymillió tonna betont használtak fel. Felépítették a többi között Németország leghosszabb, 8600 méteres völgyhídját, és összesen 63 kilométer hosszúságban építettek ki alagutakat. A nagyszabású állami beruházások többségétől eltérően a költségvetést és a kivitelezési menetrendet is sikerült betartani.

Az első vonat 3 óra és 58 perc alatt érkezett Münchenből Berlinbe. Az utasok között volt Angela Merkel kancellár is, aki a berlini főpályaudvaron tartott ünnepségen elmondott beszédében kiemelte, hogy az új szakasz betagozódik a nagysebességű vasúti közlekedés európai hálózatába, egy olyan folyosó része, amely Finnország keleti határától egészen Szicíliáig húzódik.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Hiába szedett be sokkal többet a magyar állam – még sokkal többet költött
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 12:33
Itt vannak a részletes adatok a költségvetés november végi helyzetéről.
Makro / Külgazdaság Fordul a kocka a benzinkutakon keddtől
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 11:27
Most az autósok másik csoportja örülhet.
Makro / Külgazdaság Itt van, mekkorát ütött Trump a német autóiparon – nagyot
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 10:44
Fellendülésre pedig nem érdemes fogadni.
Makro / Külgazdaság Döntött egy svájci bíróság: az egész világon aggódhatnak a multik
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 10:29
Precedensértékű lehet az ítélet.
Makro / Külgazdaság Megvétózhatta volna Ukrajna hitelét Orbán Viktor – meglepő, ki beszélte le erről
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 08:37
Félrehívták egy kicsit az uniós csúcs sorsdöntő pillanataiban.
Makro / Külgazdaság Ilyen még soha nem történt a magyar kereskedelemben
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 07:47
Csökkent a terminálok száma – de miért?
Makro / Külgazdaság Mélypontok közelében tántorog a jen
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 06:19
Hiába volt a kamatemelés?
Makro / Külgazdaság Olyan történt a Penny, a Lidl, és az Aldi üzleteiben, amit idén még nem tapasztaltunk
Kollár Dóra | 2025. december 22. 05:37
Árcsökkenést tapasztaltunk a diszkontokban.
Makro / Külgazdaság Visszaestek a Kínába irányuló külföldi működőtőke-befektetések
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 17:30
Kínában az év első 11 hónapjában 7,5 százalékkal esett a külföldi működőtőke-befektetés (FDI) értéke éves összevetésben, miután az első 10 hónapban 10,3 százalékos csökkenést regisztráltak.
Makro / Külgazdaság Így várták Oroszországban, és kisebb is lett
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 16:40
Az orosz jegybank pénteken az elemzői várakozásokkal összhangban 16,5 százalékról 16,0 százalékra csökkentette az irányadó jegybanki kamatot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG