3p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A légi összeköttetések számának bővítéséhez nyújt állami támogatást a ljubljanai kormány.
 

Szlovénia 16,8 millió euró (6,2 milliárd forint) értékben nyújt állami támogatás azoknak a légitársaságoknak, amelyek Bécsbe, Brüsszelbe, Koppenhágába, Athénba, Madridba, Amszterdamba, Helsinkibe, Prágába, Berlinbe és Szkopjebe indítanak járatokat - közölte Alenka Bratusek szlovén infrastrukturális miniszter pénteken Ljubljanában. A program három szlovén nemzetközi repülőtéren (Brnik, Maribor és Portoroz) a repülőtéri díjak 50 százalékos támogatását irányozza elő három év időtartamra.

A kormány az új légi járatokkal is szeretné feldobni a turizmust. Fotó: Depositphotos
A kormány az új légi járatokkal is szeretné feldobni a turizmust. Fotó: Depositphotos

A tárcavezető elmondta: Brüsszel, Szkopje, Prága és Berlin esetében a támogatás közvetlen összeköttetést jelent, Bécs, Koppenhága, Athén, Madrid, Amszterdam és Helsinki esetében pedig legalább közvetett összeköttetést kell kialakítani. Ha marad forrás, a lista Rómára, Stockholmra, Oslóra, Barcelonára, Lisszabonra, Pristinára és Párizsra bővül - hangsúlyozta Bratusek, hozzátéve, hogy a lépést még jóvá kell hagynia az Európai Bizottságnak is.

"Szinte napi kapcsolatban állunk Brüsszellel. Ebben a hónapban várjuk a jóváhagyást, ami azt jelenti, hogy még márciusban megjelenhet a pályázati kiírás" - fogalmazott a miniszter. A tervek szerint a kormány március 24-én teszik közzé a felhívást, a jelentkezésre pedig 30 nap áll rendelkezésre. Ha nem osztanak ki minden forrást, július 1-jén újabb felhívást írnak ki. A szlovén légiforgalom csak lassan áll helyre a koronavírus okozta világjárvány és az Adria Airways szlovén nemzeti légitársaság 2019-es összeomlása óta.

Az Adria Airways pénzügyi gondjairól a pandémia előtti időszakban is cikkezett a szlovén sajtó. A légitársaság 2013-ban került fel a privatizálandó szlovén állami vállalatok listájára, mert pénzügyi nehézségekkel küzdött. Stratégiai partnert azonban többszöri próbálkozás után sem sikerült találni a cég számára, amely 2019-ben kért csődeljárást maga ellen.

Szlovénia nem zárja ki annak lehetőségét sem, hogy egy új állami légitársaságot hoz létre. "Még ha döntés születik is egy új nemzeti légitársaság létrehozásáról, a folyamat eltart egy ideig, miközben az országnak most van szüksége jobb légi összeköttetésre" - mondta Bratusek.

A járvány idején az állam 5,6 millió eurót osztott szét két pályázati felhívás során, 2021-ben és 2022-ben. Összesen 11 légi fuvarozó kapott állami támogatást, amelyek 2600 járatot üzemeltettek Szlovéniába és 121 ezer utast szállítottak.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Mikor lesz Rogán-per vagy felcsúti per? Ligeti Miklós a Rogán-botrányról és az elszámoltatás buktatóiról
Izsó Márton - Litván Dániel | 2025. január 18. 10:37
Orbán Viktornak is helye lenne azon a szankciós listán, amelyre Rogán Antalt feltették? Bíróság elé állhat a NER legnagyobb hatalmú minisztere? Ligeti Miklóst, a Transparency International jogi igazgatóját ezeken a kérdéseken túl egy esetleges Magyar Péter-kormány lehetőségeiről is kérdeztük az elszámoltatás és a felelősségrevonás területén a Klasszis Podcast friss adásában.
Makro / Külgazdaság GDP, olajár, infláció: kijött az IMF jóslata
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 15:46
A tavaly októberben vártnál 0,1 százalékponttal gyorsabban, 3,3 százalékkal nő idén a globális gazdaság a Nemzetközi Valutaalap (IMF) pénteken kiadott prognózisa szerint. A jövő évre vonatkozó 3,3 százalékos GDP-növekedési várakozás nem változott. Tavaly a globális gazdaság 3,2 százalékkal nőtt.
Makro / Külgazdaság Visszavágták az osztrák GDP-előrejelzést
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 14:31
Lefelé módosította 2029-ig terjedő osztrák GDP-növekedési előrejelzését a Wifo gazdaságkutató intézet pénteken publikált prognózisában.
Makro / Külgazdaság A fővárosi csatornákat is meghódítja Csányi Sándor cégbirodalma
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 11:55
A milliárdos bankvezér érdekeltségének az ellenzéki vezetésű fővárosi önkormányzattal lett közös biznisze.
Makro / Külgazdaság Infláció: drágul a benzin, így minden drágább lesz
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 10:32
Szombaton tovább emelkednek a kutak nagykereskedelmi árai.
Makro / Külgazdaság Nyereséges, de kockázatos, amit a magyarok az orosz energiahordozókkal tesznek
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 10:03
Az újabb szankciók komoly kihívás elé állíthatják az oroszokat, tovább nehezedhet az energiahordozók importja. A háborús agresszor országnak közben égető szüksége lenne a bevételekre a harcok folytatásához.
Makro / Külgazdaság Hűtlen kezelés? Megszólalt az Integritás Hatóság gyanúsított elnöke
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 08:45
Bíró Ferenc szerint az ügyészségi eljárás volumene és időtartama is indokolatlan volt.
Makro / Külgazdaság A kínai édesítő tönkreteszi az európai ipart, visszamenőleg is büntettek
Privátbankár.hu | 2025. január 16. 17:33
Az EU dömpingellenes vámokat vetett ki az ázsiai országból behozott eritritolra, ami sokáig érvényben marad.
Makro / Külgazdaság Magyar cég is megnyalná a sóbizniszt Romániában
Bózsó Péter | 2025. január 16. 15:21
A Salrom romániai monopóliumát két új cég akarja megtörni – az egyiket Magyarországról irányítják.
Makro / Külgazdaság Az üzemanyag-fogyasztás 2024-es számai nem derűsek
Privátbankár.hu | 2025. január 16. 14:45
Tavaly 0,5 százalékkal több motorbenzin és 1,4 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott a kiskereskedelmi forgalomban, mint 2023-ban, így az üzemanyag-fogyasztás átlagosan 0,6 százalékkal csökkent.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG