Klaus Iohannis államfő az ünnepségen rámutatott: a brailai híd az ország legnagyobb infrastrukturális beruházása a rendszerváltás óta, amely Tulcea és Braila megye, tágabb értelemben - a Fekete-tenger és a Duna által határolt - Dobrudzsa és a többi országrész között teremt közúti kapcsolatot.
Az elnök elismeréssel beszélt a japán és olasz építők professzionalizmusáról, úgy értékelte: a nemzetközi összefogással, a legkorszerűbb technológiával épült Duna-híd az EU és Japán közötti együttműködés kiváló példája. Iohannis szerint a közlekedési hálózat fejlesztése a bukaresti kormány fő célkitűzése kell maradjon, ehhez pedig az uniós alapok jelentik a legfontosabb forrást.
Marcel Ciolacu miniszterelnök szerint a 85 százalékban uniós forrásokból fedezett beruházásra költött félmilliárd euró nagy része az építkezés idején is a helyi gazdaságot fejlesztette, a híd pedig további fejlődést hoz a régió számára. A kormányfő úgy értékelte: a moldovai-ukrán-román hármashatártól 15 kilométernyire megépült híd fontos szerepet játszhat Ukrajna újjáépítésében és a Duna-delta idegenforgalmának növelésében.
A híd avatásán Adina Valean uniós közlekedési biztos, Nicole Ciuca szenátusi elnök, volt kormányfő, Sorin Grindeanu szállításügyi miniszter, volt kormányfő és a híd megépítéséről szóló szerződést mandátuma utolsó napján aláíró, brailai születésű Mihai Tudose EP-képviselő, volt kormányfő is részt vett.
A bukaresti média által "román Golden Gate"-ként emlegetett híd nincs teljesen kész, ezért hétköznaponként az éjszakai órákban lezárják, hogy a munkások befejezhessék a daruk és állványok eltávolítását.
A folyam keleti partján a két bekötőút közül is csak az egyik épült meg, a beruházás egésze várhatóan az év végéig készül el, megnyitását azonban nem akarták tovább halogatni, mert már az idei szezonban át akarták adni a turistaforgalomnak. (MTI)