3p

Az olasz kormány elfogadott egy rendeletet csütörtökön, mely újraindítja a Messinai-szoroson átívelő, Olaszországot Szicíliával összekötő, 3,2 kilométeres híd építését.

A Meloni vezette jobboldali olasz kormány a többmilliárd eurós projektet kulcsfontosságúnak tartja az ország régiós befolyásának növeléséhez és a szegényebb déli régió gazdasági fejlődéséhez. Az olasz parlamentnek 60 nap áll rendelkezésére, hogy a kormány által elfogadott rendeletet törvénnyé alakítsa.

Az építkezés 2024 közepén kezdődhet.

A projekt menetrendjét és költségvetését még nem hozták nyilvánosságra, de a korábbi becslések szerint megépítése legalább 6 évig tartana, és 8,5 milliárd euróba (3315 milliárd forint) kerülne.

A 3666 méter hosszú messinai híd a világ leghosszabb függőhídja lenne, naponta 4500 gépjármű és 200 vasúti szerelvény haladhatna át rajta, és a tervezők szerint elviselne egy a Richter skála szerint 7,1-es erősségű földrengést és óránként 200 kilométeres sebességű szélvihart is.

A Messinai-szoros a Calabria-félsziget és Szicília között. Fotó: Depositphotos
A Messinai-szoros a Calabria-félsziget és Szicília között. Fotó: Depositphotos

A projekt támogatói szerint megépítése életet lehelne az olasz gazdaságba, csökkentené a szakadékot a gazdag észak és a szegény dél között. A bírálói szerint viszont a gigaberuházás túl sokba kerül, és jelentős környezetvédelmi aggályokat is felvet. Jelenleg a szigetről a szárazföldre csak komppal vagy repülővel lehet eljutni.

Matteo Salvini, Olaszország kikötőkért felelős infrastrukturális és közlekedési minisztere szerint a projekt környezetbarát lesz, és csökkenti a közlekedéssel járó üvegház hatású gázkibocsátást, élénkíteni fogja az ipart és a turizmust a térségben.

A szicíliai Messinát a szárazföldön fekvő Reggio Calabriával összekötő híd tervét már az ókortól dédelgetik Itáliában. A rómaiak a Karthágó ellen viselt pun háborúk idején csónakokból akartak pontonhidat építeni, amelyen Metellus római konzul harci elefántjai kellhettek volna át, de kudarcot vallottak. Állítólag Nagy Károly is tervezte, hogy hídon juthasson el a szigetre. A 19. század végén pedig az vetődött fel, hogy alagutat építenek a messinai tengerszoros alatt.

A híd a 2001-2006 közötti Berlusconi-kormány idején vált konkrét elképzeléssé, még egy szerződést is aláírtak egy nemzetközi konzorciummal. A már elkezdett beruházást végül a feltételek hiányára hivatkozva 2013-ban törölte Mario Monti miniszterelnök leköszönő kormánya.

Az olasz infrastrukturális és közlekedési minisztérium közleményében egyenesen az itáliai mérnöki teljesítmény koronaékszerének nevezte a leendő építkezést.

A Hajrá Olaszországot vezető Silvio Berlusconi is üdvözölte a projekt újraindítását, és méltatta a hatalmas mérnöki vállalkozást, amely szerinte nem csak Szicíliát és Calabriát köti össze majd, hanem Olaszországot egész Európával.

(MTI)

 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Trump már megkapta a karácsonyi ajándékát
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 13:17
A vártnál jóval nagyobb mértékben bővült az Egyesült Államok gazdasága 2025. harmadik negyedévében.
Makro / Külgazdaság Megint szívhatják a fogukat a kamionosok
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 12:58
Jelentősen szigorodnak a nehéz tehergépkocsik közlekedésére vonatkozó szabályok.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: Magyarország egy „hanyatló unió” tagja
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 11:27
Többek között ezt jelentette ki a kormányfő a Magyar Nemzetnek adott ünnepi interjújában.
Makro / Külgazdaság Óriási a baj, mindkét szuperhatalom kezdi bezárni a kapuit a németek előtt
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 16:00
Jelentősen visszaesett a német áruexport 2025-ben az Egyesült Államokba és Kínába, amit az európai értékesítés és a szolgáltatásexport ellensúlyozott – derül ki a kölni székhelyű Institut der deutschen Wirtschaft (IW) kedden publikált elemzéséből.
Makro / Külgazdaság Erre az adatra Trump szerint megérhette ilyen sokat várni
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 15:30
Az Egyesült Államok gazdasága a vártnál gyorsabban nőtt a harmadik negyedévben.
Makro / Külgazdaság Még be sem lépett, máris szárnyakat adott az euróövezet Bulgáriának
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 15:25
Javította Bulgária minősítési országplafonját a Moody's Ratings. A nemzetközi hitelminősítő a kedden Londonban bejelentett döntést Bulgária közelgő euróövezeti csatlakozásával indokolta.
Makro / Külgazdaság 140 ezer magyar már Ausztriában dolgozik, és lesz ez még több is
Kollár Dóra | 2025. december 23. 14:44
Októberhez képest minimálisan csökkent, de egy évvel ezelőtthöz képest enyhén nőtt a nyugati szomszédunkban dolgozó honfitársaink száma a legfrissebb ausztriai munkavállalási adatok szerint. A téli szezon pedig még csak most kezdődik igazán.  
Makro / Külgazdaság Sajnos egyelőre nem lesz olcsóbb a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 11:25
Maradnak az eddigi árak.
Makro / Külgazdaság Elpárolgott a jegybanki Pallas Athéné Alapítvány vagyona
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 08:23
9 millió volt a jegybanki alapítvány kasszájában.
Makro / Külgazdaság 2025 a vámok éve volt: Trump miatt új gazdasági fogalmakkal kell ismerkednünk – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. december 23. 05:46
Az idei év egyik legmeghatározóbb globális gazdasági kihívását a Donald Trump által elindított és kiszélesített kereskedelmi háború jelentette. Az amerikai elnök áprilisban mindenkire ráijesztett az első vámtételek meghatározásával, de a kétoldalú tárgyalások elindulásával lecsillapodtak a kedélyek. A globális kereskedelem azonban már nem lesz ugyanolyan, mint Trump előtt volt. A Klasszis Podcast vendége Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG