Sikeres lehetett a német autólobbi
Megállapodtak az Európai Unió tagországai és intézményei arról, hogy 2015-re az EU-ban újonnan gyártott autók széndioxid-kibocsátása nem haladhatja meg kilométerenként a 130 grammot. Az egyezmény némi visszalépést jelent az Európai Bizottság eredeti terveihez képest, amelyek szerint már 2012-től el kellett volna érni ezt az arányt. Környezetvédő szervezetek emiatt már előre bírálták az uniós döntéshozókat.
Sajtóértesülések szerint elsősorban a befolyásos német autógyártó cégek járták ki az eredeti javaslat enyhítését. 2005-ben kilométerenként 159 gramm volt az EU-ban az új autók széndioxid-kibocsátása.
2020-ra a megállapodás további jelentős csökkentést helyez kilátásba. A szakértői szinten született egyezményt még jóvá kell hagynia az EU-kormányoknak és az Európai Parlamentnek, de ez már csak formalitásnak tekinthető.
Ökomázli: a levegőből is pénzt csinálunk
MTI