TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
A TikTok kivetette a hálóját az amerikai socialmediás hirdetési piacra, ahol most Mark Zuckerberg cége az uralkodó. A rakétaként kilövő kínai socialmediás app reklámstratégája azt ígéri, sokkal több pénzt fognak önteni az ágazatba, technológiai újításokat vezetnek be, és azt, hogy nem küldik el a felhasználók adatait Kínába. Utóbbi kapcsán azért vannak, akik szkeptikusak, és nem is kevesen.
Forrás: Depositphotos

Emeli a tétet a tinédzserek körében borzasztó népszerű közösségi oldal, a TikTok, mégpedig úgy, hogy a Facebooknak most már tényleg ideje lesz komolyan odafigyelnie a feltörekvő riválisra, ha nem akar maga mellett helyet szorítani a trónon. A kínai, virálisvideós alkalmazás ugyanis feltárta új reklámpiaci és e-kereskedelmi stratégiáját, mely a szintén most beígért, komolyabb anyagi ráfordításokkal párosulva képes lehet arra, hogy a népszerűségét nagy bevételekre váltsa.

Az USA meghódítása - lemásolt házi feladattal

Az új tervekről Blake Chandlee, a Facebook egykori reklámfőnöke, a TikTok mostani amerikai reklámstratégája beszélt a Financial Timesnak. Úgy tűnik, nem bízzák a véletlenre a sikert, és jó kínai szokás szerint elkezdik nagy erőkkel leutánozni az USA-ban már befutott vetélytársakat. Erre példa, hogy a Facebook-tulajdon WhatsApp egykori kaliforniai irodájába költöztek be, és fáradhatatlanul szipkázzák a rivális amerikai oldalak szakembereit. Chandlee legutóbbi nagy fogása a már szintén Zuckerbergékhez tartozó Instagram korábbi európai vezetője, Trevor Johnson volt.

Chandlee azt mondja, már most brandek százai, ha ugyan nem ezrei értékesítenek az appjuk segítségével, és ez a jövőben csak még jobban fel fog pörögni. Szerinte olyan a TikTok "hiperfelfutása", mint amilyen a Facebooké volt 2007 környékén, amikor felvették a social media nagykutyájához.

"Minden brand érdeklődött irántunk. Tudják, hogy ott akarnak lenni, tudják, hogy a felhasználók ott vannak, megvan a kulturális jelentőség is, és a momentum is. Csak azt nem igazán tudják, hogyan fogjanak bele."

Akcióban az ellenmásolók

A Facebook persze igyekszik kisiklatni a TikTok-gyorsvonatot, méghozzá ellen-másolással. Már két klón-appal is szerették volna kifogni a kínai alkalmazás vitorlájából a szelet, mely 15 másodperces videók végtelenül scrollozható folyamát kínálja. Az Instagram nemrég indította el Brazíliában a Reels-t, miután egy korábbi koppintás, a Lasso különösebb visszhang nélkül szép csendben kimúlt. Chandleet ezek a kísérletek nem aggasztják. Az egészet elintézi annyival, hogy az utánzás a hízelgés legőszintébb formája.

Ebből kiindulva azért a TikTok is törleszkedik, a reklámos vezető ugyanis arról is beszélt az FT-nek, hogy megpróbálnak bevezetni egy olyan megoldást, mellyel a felhasználók direktben vásárolhatnak a brandektől az appjukban, ez pedig pont olyan, mint az Instagram vásárláskönnyítő funkciója. Tehát ha valakinek megtetszik egy tiktokos videóban egy termék, akkor egyetlenegy koppintással meg is vásárolhatja majd azt.

Marhulni kell, megéri

A 75 milliárd dollár értékű kínai ByteDance techóriás tulajdonolta app két éve indult el az USA-ban. Sikere kirobbanó volt, most már havi egymilliárd aktív felhasználónál tart az Államokban. Ez a nyaktörő iramú felfutás részben annak köszönhető, hogy a TikTok aktívan költött hirdetésekre - akár olyan rivális, képes-videós appokon, mint az Instagram vagy a Snapchat. Időközben olyan sikeresek lettek, hogy most már az Instagram hirdet náluk, karöltve olyan mammutvállalatokkal, mint a Walmart, a Nike vagy az Asos.

A kínai alkalmazás azért olyan vonzó a hirdetők számára, mert tényleg mélyen elkötelezett usereket, vagyis potenciális vevőket kínál. A számok szerint az átlagos tiktokos egyetlen nekifutásra 250-300 másodpercet tölt az app birizgálásával, ami majdnem a duplája az átlagos instagramos appcsekkolási időnek, ez pedig jóval nagyobb növekedés és figyelem-megragadás táptalaja lehet.

Üröm az örömben a hirdetőknek, egyúttal kellemes mellékhatás a usereknek, hogy a TikTok csak kevésbé részletes információkat tud megosztani a felhasználóiról. Ez azért van, mert a kínai app nem egy konvencionális közösségimédia-oldal, ahol felrajzolható egy ismerősi térkép, és mindenki könnyen profilozható, hiszen nem ismerősi alapon működik, hanem egy platform, ami videókat sugároz a közönségnek.

Ez más hozzáállást kíván meg a hirdetőktől. A hagyományos, patikamérlegen kiszámolt kampányok helyett jobban ki lehet, és ki is kell használniuk ezt a házivideós, csináld magad jelleget, és be kell vállalniuk a dilizést, akár önmaguk kicsit nevetségessé tételét is, hiszen a TikTokon a bohóckodások, hashtages kihívások válnak jellemzően virálissá.

"A TikTokon a kockázatvállalást jutalmazzák... és ha kicsit mókás és bájos vagy", mondja Chandlee. Hogy segítsenek ebben, elindítottak egy olyan szolgáltatást, mely összepárosítja a - gyakran az Instagramról áttelepült - influencereket a brandekkel, akik aztán segítenek a marketingeseknek a virális tartalmak elkészítésében.

Ha jól csinálják, a siker látványos: a Guesss divatmárka mostanában lefolytatott 24 órás TikTok-kampánya 16 százalékos átkattintási rátát hozott, a kevesebb mint 4 százalékos iparági átlaggal szemben.

Sok pénz vs. sok kétely

A cég közben olyan új hirdetési technológiák kifejlesztésén munkálkodik, melyek segítségével felérhetnek a Google-Facebook iparági uralkodópáros mellé. Ezek közé tartozik a targetálás finomhangolása és a reklámvásárlási folyamat jobb automatizálása.

A dolgukat azonban megnehezíti a Kínával kapcsolatban a nyugati féltekén érzett általános bizalmatlanság. Több reklámügynökség is arról számolt be az FT-nek, hogy aggódnak a TikTok kínai gyökerei miatt mind cenzúra, mind adatbiztonsági szempontból. Kételkednek emellett abban is, hogy az app képes kellő hatékonysággal gátat szabni a káros tartalmak terjedésének, és továbbra is azt várják, hogy legyen egy eszköz, mellyel hatékonyabban tudják monitorozni a kampányaik eredményességét.

Nemrég vizsgálat is indult a TikTok ellen, mert több amerikai kongresszusi képviselő is aggodalmát fogalmazta meg afelől, hogy az app Kínába továbbítja a felhasználók adatait.

Napjainkban pedig azzal került be leginkább a hírekbe a cég, hogy cenzúrázni kezdte a kínaellenes tartalmakat. Chandlee szavaiból az jön át, hogy a nagyvállalatokat mindez hidegen hagyja. "Ezen a területen nem sokan kérdezősködtek", mondta a téma kapcsán. Igyekezett leszögezni azt is, hogy a felhasználói adatokat Kínán kívül tárolják.

Chandlee ehelyett amellett érvel, hogy a TikTok örökölt infrastruktúra helyett képes olyan rendszereket építeni, melyek még segítik is az adatbiztonságot. "Úgy gondoljuk, fel tudjuk építeni úgy a hirdetési platformunkat, hogy arra haladjon, amerre a világ tart, ne pedig arra, ahonnan jött."

(Financial Times)

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Makro / Külgazdaság Már a first lady is arra kéri Donald Trumpot: ismerje el a vereségét
Privátbankár.hu | 2020. november 8. 18:07
Miközben Donald Trump ma is elcsalt választásról posztolgat a Twitteren, már közvetlen környezetében is egyre többen javasolják neki: ismerje el a vereséget. 
Makro / Külgazdaság PDSZ: a szülők ne vigyék iskolába, óvodába a gyerekeket!
Privátbankár.hu | 2020. november 8. 17:47
Erősödik a társadalmi nyomás a kormányon: a Pedagógusok Demokratikus Szervezete vasárnapi közleményében arra kéri a szülőket, hogy ne küldjék óvodába, iskolába a gyermekeket.
Makro / Külgazdaság Tényleg vissza kell fizetni négy hónapnyi katát? Itt a NAV válasza
Baka F. Zoltán | 2020. november 8. 15:34
Felröppent a hír, hogy ha nincs számla, nem jár a támogatás a járványhelyzetben. Az adóhivatal válasza árnyalja a képet.
Makro / Külgazdaság Végül ez is eljött: Orbán Viktor gratulált Joe Bidennek
Privátbankár.hu | 2020. november 8. 11:28
Gratuláló levelet küldött Orbán Viktor miniszterelnök Joe Bidennek - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke vasárnap délelőtt.
Makro / Külgazdaság Lecsap a rendőrség a maszktagadókra - 13 helyet már bezártak
Privátbankár.hu | 2020. november 8. 11:11
A vasárnap délelőtt közzétett friss koronavírus-statisztikákból nem csak az derült ki, hogy csúcsot döntött az aktív fertőzöttek napi emelkedésének száma: a rendőrségi intézkedéseket is összegezte az operatív törzs tájékoztatása. 13 helyet már bezártak, egy nap alatt 243 maszktagadót csíptek el.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor levelet írt: arra készül, hogy megvétózza az EU költségvetését
MTI | 2020. november 8. 10:41
A mandiner.hu információi szerint a magyar miniszterelnök kész megvétózni az európai uniós költségvetést és a helyreállítási alapot is, amennyiben jogállamisághoz kötik az egyes tagállamoknak szánt források kifizetését. Orbán Viktor miniszterelnök erről levelet is írt az EU német soros elnökségének a portál szerint.
Makro / Külgazdaság Biden elárulta, mi lesz az első dolga megválasztott elnökként
MTI | 2020. november 8. 10:14
Kétpárti együttműködést szorgalmazott és a nemzeti egység fontosságát hangsúlyozta Joe Biden szombat éjjel a Delaware államban lévő Wilmingtonban mondott beszédében, első feladataként pedig a járvány elleni küzdelmet jelölte meg.
Makro / Külgazdaság A hatezret közelíti a kórházban ápolt koronások száma - nagy ugrás az aktív fertőzötteknél
Privátbankár.hu | 2020. november 8. 09:50
Eddig még sosem nőtt egy nap alatt ekkorát az aktív fertőzöttek száma. Több mint 400-an vannak lélegeztetőgépen, közelíti a 6 ezret a kórházban ápoltak száma.
Makro / Külgazdaság Özönlenek a gratulációk Bidenhez - máris látszik, hogy nagyon nehéz idők jönnek az amerikai-magyar kapcsolatokban
Privátbankár.hu / MTI | 2020. november 8. 08:49
 A világ vezető politikusai gratuláltak a hétvégén Joe Biden demokrata párti elnökjelöltnek és Kamala Harris alelnökjelöltnek az amerikai elnökválasztáson elért sikerükhöz. Aki a republikánus jelöltnek szurkolt, előbb-utóbb az is gratulál a megválasztott elnöknek - Szlovéniában tagadják már csak Trump vereségét. Frissítés: vasárnap késő délelőtt Orbán Viktor is feliratkozott a gratulálók listájára.
Makro / Külgazdaság Joe Biden és Izrael – megjött az első mélyütés
Káncz Csaba | 2020. november 8. 06:04
Joe Biden egy „életképes” palesztin állam megteremtését tűzte ki célul és terveiben kimondottan ellenez bármifajta „egyoldalú cselekvést”.  Izrael az amerikai elnökválasztás napján ledózerolt egy palesztin települést Ciszjordániában.  Káncz Csaba jegyzete
Friss
hírlevél