Karácsony Gergely megválasztott (j) és Tarlós István leköszönő főpolgármester a hivatal átadás-átvételén a Városházán 2019. október 17-én. MTI/Kovács Tamás |
Teljesen téves mondatok hangzottak el a 3-as metróról, valamint a főváros adósságáról - mondta a Magyar Nemzetnek adott interjúban Tarlós István. A korábbi főpolgármester szerint a kocsik korróziós hibáját, amit csak a három prototípus-szerelvénynél fedeztek fel a 37 szerelvény közül, az oroszok garanciálisan kijavítják, az a budapestieknek egy fillérjébe nem kerül. Ahogy arról az Mfor az év elején beszámolt: kivonták a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját. A padlólemezeket ugyanis gyakorlatilag felzabálta a rozsda. A 69 milliárdért beszerzett új szerelvényekkel nagyobb a baj, mint gondolták. A BKV december óta kéri az oroszokat, hogy térítsék meg a szétrohadó metrókocsik kárát - már három levelet küldtek az ügyben a Metrowagonmashnak, és egyébként perben is állnak a beszállítóval.
Tarlós jelenleg a miniszterelnök közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős megbízottja; új feladatáról elmondta, Orbán Viktor személyes főtanácsadója lett. Közlekedési és közmű-infrastruktúrák nagyberuházásainak véleményezése az egyik feladata, másrészt állandó kapcsolattartó lesz a kormány, a miniszterelnök és a mérnöktársadalom, elsősorban a mérnöki kamara között. Hivatalos megnyilvánulásokkal azonban a főváros munkájába nemigen akar beavatkozni.
Tarlós István arról is beszélt: szerinte a Lánchíd a városvezetés végső döntésétől függetlenül gyalogoshídnak nem alkalmas (a láncok, a tartók miatt a sétáló turistáknak a jelenlegi útpályáról a panoráma élvezhetetlen), a szerkezet korróziója pedig nem fog attól megállni, hogy az autók helyett csak járókelők, biciklisták fogják használni. Bár azt a kérdést nem kapta meg a Magyar Nemzettől a korábbi főpolgármester, hogy miért nem sikerült semmit előrelépni a Lánchíd felújítása ügyében regnálása alatt, Tarlós István megjegyezte: szerinte vitatható döntés volt 2010 előtt szinte az összes fejlesztési forrást előre elkölteni az M4-es metróra.