Az Audi is akar egy részt az okosautó-piacról. |
A felszín alatt mondhatni egyre véresebb harc folyik a hagyományos autógyárak és a technológiai gigavállalatok között: mindegyik fél dominálni akar a hamarosan robbanó okosautó-piacon. Technológiák jönnek és mennek, új fejlesztések szinte naponta kerülnek be a friss modellekbe.
A harc egyik ilyen frontja az automatikus vezetés, illetve a navigáció. Ebben a szegmensben vásárolt most komolyat a hagyományos autóipart megtestesítő német konzorcium, amely magában foglalja a BMW-t, az Audit (tehát a legnagyobb Volkswagen csoport is képviseli magát, mivel ők a tulajdonosok) és a Mercedes-Benz gyártásával is foglalkozó Daimler AG-t.
A vásárlás tárgya a Nokia HERE térképszolgáltatása, amely ugyan hordozható eszközökön nem hódított komolyabban, viszont kocsiba épített navigációként a legjobbak között szerepel. A HERE 2,8 milliárd eurót ért a németeknek, amelyet minden gyártó megkap és használ majd az új modellekben. A vásárlók között említették még az Ubert is, de nem tudott versenyképes ajánlatot tenni.