3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szakértők szerint a gyártók figyelme még inkább az alternatív meghajtású autókra terelődik.

A közelmúlt emissziós botrányai után új lendületet kapott az autók széndioxid-kibocsátásának és fogyasztásának laboratóriumi vizsgálatára használt NEDC minősítési rendszer fejlesztése. Az új, WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures) nevű tesztrendszer szeptembertől vált az új modellek vizsgálatának globális sztenderdjévé, de a gyártók 2019-től minden forgalmazott modelljüket kötelesek lesznek alávetni az újonnan bevezetett tesztrendszernek.

Eltérő eredmények

Az autók laboratóriumi körülmények között tisztább és gazdaságosabb működést produkálhatnak, mint a valóságban. A tesztek során kapott adatok és a mindennapi használat eredményei közötti eltérés azonban igencsak megnehezítette a flottás autók teljes üzletifolyamat-menedzsmentjét, hiszen a flottás számítások során a szakemberek csak a laborban kapott eredményekre hagyatkozhattak. A szeptemberben bevezett WLTP-teszt az eddigi módszertan pontatlanságait igyekszik orvosolni, bár a képet árnyalja, hogy a globális szintre tervezett tesztrendszerhez eddig csak az EU, Svájc, Norvégia, Dél-Korea, Japán és India csatlakoztak.

A korábbi és az új sztenderd mérései közötti különbségeket jól szemlélteti az alábbi ábra:

A táblázat alapján jól látható a WLTP-rendszer összetettsége, és hogy a tesztidőszak a korábbinál jóval hosszabb lett. Lényeges, hogy az új teszt fontos szempontként kezeli az autók légellenállását, gördülési ellenállását és súlyát is.

„Az új sztenderd egyszerűbbé teszi egy flottás autó tényleges költségének kiszámítását, de úgy véljük, hogy igen ösztönzőleg hat majd az autóipari fejlesztésekre is” – mondta el Kühn Patrik, az Arval Magyarország Kft. operációs igazgatója.

Kühn Patrik szerint Magyarországon ugyan továbbra is nagyon népszerűek a dízel autók, de az immár érdemi hatótávra képes elektromos meghajtások, illetve a hibrid rendszerek a hazai vállalatok és tulajdonosok számára egyre vonzóbb alternatívák.

Minden autóra vonatkozik majd a szabályozás

Az új tesztrendszer szeptember 1-jén lépett érvénybe, így minden ezt követően bemutatott modellt már a WLTP szerinti vizsgálatoknak kell alávetni. Jövő év szeptember 1-jétől azonban már minden forgalmazott modellnek rendelkeznie kell az új minősítéssel. A gyártók és a forgalmazók 2019. szeptember 1-ig kaptak haladékot arra, hogy a csak a régi NEDC sztenderdnek megfelelő készleteiket kiárusítsák.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Megszólalt Bóka János az uniós pénzekről
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 13:46
Az Európai Bizottság (EB) és az Európai Parlament (EP) nyers politikai nyomásgyakorlásra használják a Magyarország elleni uniós eljárásokat, amihez a magyar baloldal tevőlegesen hozzájárult - közölte az Országgyűlés európai ügyek bizottsága keddi ülésén az európai uniós ügyekért felelős miniszter.
Makro / Külgazdaság Vaskos meglepetést okozott az óriás
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 09:02
A várt 4,8 százalékkal szemben 5,3 százalékos pluszt ért el a kínai gazdaság. 
Makro / Külgazdaság Fontos üzenet jött Németországból
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 08:28
Az Európai Unió ugyan finomabban próbálja lazítani tagországai függését a kínai gazdaságtól, mint az USA kormánya, ám a német vállalati vezetők úgy látják, hogy nem kéne elkapkodni ezt a dolgot.
Makro / Külgazdaság A legérzékenyebb ponton támadhatja Oroszországot az ukrán sereg?
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 07:55
Egy neves brit Kelet-Európa-szakértő szerint Vlagyimir Putyin rezsimje egyre inkább egy náci rendszerre emlékeztet, amit nem lehet szabályos keretek között legyőzni.
Makro / Külgazdaság A város, ahol bárki nyer, mindig elmarad a felvirágzás
Vég Márton | 2024. április 16. 07:07
A közlekedés romokban, rossz a közbiztonság, nagyobb beruházásról nem hallani. A lakosság pedig egyre fogy. Új polgármestert keres a megyeszékhely.
Makro / Külgazdaság Enyhült a német ipar ellátási hiánya
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 17:06
Csaknem a Covid előti szintre jutott vissza.
Makro / Külgazdaság Még nagyobb megszorítás jöhet a választások után?
Vég Márton | 2024. április 15. 15:01
Varga Mihály pénzügyminiszter 675 milliárd forintnyi állami beruházás elhalasztását jelentette be a legutóbbi Kormányinfón. Ekkora költségvetési kiigazítás elég vagy még várható egy újabb csomag? Ezekről a témákról beszélt újságírónk, Vég Márton a Trend FM hétfő reggeli műsorában.
Makro / Külgazdaság Bombaként robbanhat Magyar Péter pártja júniusban - elképesztő eredményt hozott a szavazás
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 14:44
Ez alapján nem az a kérdés, hogy szerez-e európai parlamenti helyet a TISZA Párt, hanem az, hogy Fideszt meg tudja-e verni.
Makro / Külgazdaság Ízekre szedte Magyar Péter Ukrajnával kapcsolatos álláspontját Rácz András
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:13
A kormánypropaganda szólamai köszöntek vissza Magyar Péter szájából, de ki lehet javítani a tévedéseket.
Makro / Külgazdaság Európa napelemgyártó kapacitásainak 10 százaléka kivándorol
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 10:51
A német Meyer Burger bezárja üzemét Freibergben miután a kormányzati támogatás későn érkezett. Az Európai Unió elveszti napelemiparát a támogatási versenyben?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG