3p

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szakértők szerint a gyártók figyelme még inkább az alternatív meghajtású autókra terelődik.

A közelmúlt emissziós botrányai után új lendületet kapott az autók széndioxid-kibocsátásának és fogyasztásának laboratóriumi vizsgálatára használt NEDC minősítési rendszer fejlesztése. Az új, WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures) nevű tesztrendszer szeptembertől vált az új modellek vizsgálatának globális sztenderdjévé, de a gyártók 2019-től minden forgalmazott modelljüket kötelesek lesznek alávetni az újonnan bevezetett tesztrendszernek.

Eltérő eredmények

Az autók laboratóriumi körülmények között tisztább és gazdaságosabb működést produkálhatnak, mint a valóságban. A tesztek során kapott adatok és a mindennapi használat eredményei közötti eltérés azonban igencsak megnehezítette a flottás autók teljes üzletifolyamat-menedzsmentjét, hiszen a flottás számítások során a szakemberek csak a laborban kapott eredményekre hagyatkozhattak. A szeptemberben bevezett WLTP-teszt az eddigi módszertan pontatlanságait igyekszik orvosolni, bár a képet árnyalja, hogy a globális szintre tervezett tesztrendszerhez eddig csak az EU, Svájc, Norvégia, Dél-Korea, Japán és India csatlakoztak.

A korábbi és az új sztenderd mérései közötti különbségeket jól szemlélteti az alábbi ábra:

A táblázat alapján jól látható a WLTP-rendszer összetettsége, és hogy a tesztidőszak a korábbinál jóval hosszabb lett. Lényeges, hogy az új teszt fontos szempontként kezeli az autók légellenállását, gördülési ellenállását és súlyát is.

„Az új sztenderd egyszerűbbé teszi egy flottás autó tényleges költségének kiszámítását, de úgy véljük, hogy igen ösztönzőleg hat majd az autóipari fejlesztésekre is” – mondta el Kühn Patrik, az Arval Magyarország Kft. operációs igazgatója.

Kühn Patrik szerint Magyarországon ugyan továbbra is nagyon népszerűek a dízel autók, de az immár érdemi hatótávra képes elektromos meghajtások, illetve a hibrid rendszerek a hazai vállalatok és tulajdonosok számára egyre vonzóbb alternatívák.

Minden autóra vonatkozik majd a szabályozás

Az új tesztrendszer szeptember 1-jén lépett érvénybe, így minden ezt követően bemutatott modellt már a WLTP szerinti vizsgálatoknak kell alávetni. Jövő év szeptember 1-jétől azonban már minden forgalmazott modellnek rendelkeznie kell az új minősítéssel. A gyártók és a forgalmazók 2019. szeptember 1-ig kaptak haladékot arra, hogy a csak a régi NEDC sztenderdnek megfelelő készleteiket kiárusítsák.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Erről tárgyalt ma Orbán Viktor a török elnökkel
Imre Lőrinc | 2025. december 8. 17:55
A cél, hogy a jövőben 10 milliárd dollárra emelkedjen a magyar-török kereskedelmi forgalom értéke.
Makro / Külgazdaság Még mindig Németország Európa betege, ami nekünk is nagyon rossz hír
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 17:00
Az elemzők által vártnál jelentősebben erősödött a Sentix GmbH gazdaságkutató intézet euróövezeti befektetői hangulatindexe decemberben. A németországi befektetői bizalom alakulását tükröző konjunktúraindex ugyanakkor csökkent.
Makro / Külgazdaság 26 az 1 ellen: nem hazudtolta meg magát a magyar kormány
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 15:30
Hétfőn az európai uniós kormányok képviselői megszavazták az Európai Védelmi Ipari Programot (EDIP-et) létrehozó rendeletet – közölte az EU miniszteri Tanácsa.
Makro / Külgazdaság Nem a sertésmájas fogja helyrebillenteni a magyar gazdaságot
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 14:45
Az árrésstop kiterjesztésével végre elérte a kormány, hogy letörje az élelmiszer-nagybevásárlás árát – ehhez az kellett, hogy bő három évtizeddel a rendszerváltás után a családi kosár fele nem piaci logika alapján árazódik. Erről és a választási kampányüzenetekről is volt szó a Trend FM reggeli műsorában, ahol munkatársunk volt a vendég.
Makro / Külgazdaság Bajba kerülhet a Török Áramlat? Lefoglalták a vezetéket üzemeltető cég vagyonát
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 14:00
A Vedomosztyi nevű orosz lap arról ír, hogy lefoglalták a Török Áramlat kezelőjének vagyonát, miközben Orbán Viktor Isztambulba repült.
Makro / Külgazdaság November végéig 4070 milliárd forint hiány jött össze
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 11:31
A kormány szerint Magyarország pénzügyei rendezettek.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor elárulta, hogy miért utazik Törökországba
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 10:51
Nagy bejelentés jön a Török Áramlatról.
Makro / Külgazdaság Még olcsóbb lesz a benzin keddtől
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 09:46
A dízel ára nem változik.
Makro / Külgazdaság Parázs vita lehet ma a parlamentben
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 07:54
Húsz előterjesztés vitáját folytatja le hétfőn az Országgyűlés.
Makro / Külgazdaság A héten kiderül, mennyivel drágult hivatalosan az életünk
Privátbankár.hu | 2025. december 7. 14:31
A jövő héten jelenik meg az államháztartás november végi helyzetéről szóló gyorstájékoztató, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pedig ismerteti a novemberi infláció alakulását, az ipar és az építőipar teljesítményét is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG