3p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szakértők szerint a gyártók figyelme még inkább az alternatív meghajtású autókra terelődik.

A közelmúlt emissziós botrányai után új lendületet kapott az autók széndioxid-kibocsátásának és fogyasztásának laboratóriumi vizsgálatára használt NEDC minősítési rendszer fejlesztése. Az új, WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures) nevű tesztrendszer szeptembertől vált az új modellek vizsgálatának globális sztenderdjévé, de a gyártók 2019-től minden forgalmazott modelljüket kötelesek lesznek alávetni az újonnan bevezetett tesztrendszernek.

Eltérő eredmények

Az autók laboratóriumi körülmények között tisztább és gazdaságosabb működést produkálhatnak, mint a valóságban. A tesztek során kapott adatok és a mindennapi használat eredményei közötti eltérés azonban igencsak megnehezítette a flottás autók teljes üzletifolyamat-menedzsmentjét, hiszen a flottás számítások során a szakemberek csak a laborban kapott eredményekre hagyatkozhattak. A szeptemberben bevezett WLTP-teszt az eddigi módszertan pontatlanságait igyekszik orvosolni, bár a képet árnyalja, hogy a globális szintre tervezett tesztrendszerhez eddig csak az EU, Svájc, Norvégia, Dél-Korea, Japán és India csatlakoztak.

A korábbi és az új sztenderd mérései közötti különbségeket jól szemlélteti az alábbi ábra:

A táblázat alapján jól látható a WLTP-rendszer összetettsége, és hogy a tesztidőszak a korábbinál jóval hosszabb lett. Lényeges, hogy az új teszt fontos szempontként kezeli az autók légellenállását, gördülési ellenállását és súlyát is.

„Az új sztenderd egyszerűbbé teszi egy flottás autó tényleges költségének kiszámítását, de úgy véljük, hogy igen ösztönzőleg hat majd az autóipari fejlesztésekre is” – mondta el Kühn Patrik, az Arval Magyarország Kft. operációs igazgatója.

Kühn Patrik szerint Magyarországon ugyan továbbra is nagyon népszerűek a dízel autók, de az immár érdemi hatótávra képes elektromos meghajtások, illetve a hibrid rendszerek a hazai vállalatok és tulajdonosok számára egyre vonzóbb alternatívák.

Minden autóra vonatkozik majd a szabályozás

Az új tesztrendszer szeptember 1-jén lépett érvénybe, így minden ezt követően bemutatott modellt már a WLTP szerinti vizsgálatoknak kell alávetni. Jövő év szeptember 1-jétől azonban már minden forgalmazott modellnek rendelkeznie kell az új minősítéssel. A gyártók és a forgalmazók 2019. szeptember 1-ig kaptak haladékot arra, hogy a csak a régi NEDC sztenderdnek megfelelő készleteiket kiárusítsák.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Veszélyes helyzetben Szerbia, Orbán Viktorral tárgyal az elnök szerdán
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 19:20
Szombaton leállhat a pancsovai kőolajfinomító, ha az amerikai OFAC-tól nem kap operatív engedélyt az olaj- és gázipari óriáscég, a NIS. És ez még nem minden: a másodlagos szankciók a Szerb Nemzeti Bankot és a NIS-szel kapcsolatban álló bankokat is érinthetik.
Makro / Külgazdaság Lesújtó képet mutat Magyarországról a legfrissebb jogállamisági jelentés
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 16:26
A bírói függetlenség sérül, burjánzik a korrupció, és AI-generált reklámok veszélyeztetik a választások tisztességességét. Megjelent a Strik-jelentés, ami a magyarországi jogállamiság helyzetének legfrissebb állapotát mutatja be.
Makro / Külgazdaság Fontos akadály hárult el az új MNB-alelnökjelölt elől
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 15:39
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága is támogatja Banai Péter Benőt, az MNB alelnökjelöltjét. Banai arról is beszélt, hogy a jegybanknak készen kell állnia az új, digitális alkalmazások használatára.
Makro / Külgazdaság Visszaeső exporttal számolnak a német autóipari vállalatok
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 14:48
A német élelemiszeripar és fémipar is borúlátó, tartós fellendülésnek egyelőre semmi jele. Októberben még plusz 2,2 ponton állt az exportvárakozási mutató, novemberre mínusz 3,4 pontra csökkent.
Makro / Külgazdaság Egyértelműen vezet a Tisza a Fidesz előtt az osztrák köztelevízió szerint
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 12:11
Az osztrák köztelevízió (ORF) híradója, a Zeit im Bild (ZIB) szerint Orbán Viktor miniszterelnök korszaka a jövő tavaszi választásokkal „véget érhet”. 
Makro / Külgazdaság Még 2 euró sincs egy liter benzin, egész Európa irigykedhet
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 11:19
A gázolaj beszerzési ára továbbra is változatlan. 
Makro / Külgazdaság Egész Európa megérzi, hogy a német gazdaság továbbra sincs valami jó formában
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 10:22
A teljes fogyasztás stagnált a harmadik negyedévben.
Makro / Külgazdaság Megvannak a Tisza továbbjutó jelöltjei
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 08:53
A második fordulóba továbbjutott jelölt harminc százaléka nő.
Makro / Külgazdaság Megállíthatatlanul terjed a mesterséges intelligencia
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 08:19
Egyre többen használják az AI-t.
Makro / Külgazdaság Románia „nagytakarítást” hirdetett a veszteséges állami vállalatoknál
Privátbankár.hu | 2025. november 24. 17:12
A bukaresti kormány „nagytakarítási”, vagyis átfogó cselekvési tervet dolgoz ki a veszteséges állami vállalatok hatékonyságának növelése, a menthetetlen cégek felszámolása érdekében, oly módon, hogy a közpénzekből működő vállalatok valóban a közérdeket szolgálják – jelentette be hétfőn a négypárti koalíciós kormány frissen kinevezett reformügyi miniszterelnök-helyettese.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG