Az amerikai kereskedelmi minisztérium kedden közölte, hogy a júliusi forgalom 0,7 százalékkal nőtt júniussal összevetve, amikor 0,3 százalékos bővülést jegyeztek fel. A szakértők várakozásainak átlagában kisebb, 0,4 százalékos forgalomnövekedés szerepelt júliusra.
Az autóeladás nélküli kiskereskedelmi forgalom 1,0 százalékkal nőtt a múlt hónapban a júniusi 0,2 százalékos emelkedés után. Az autóeladások és az üzemanyagok nélkül számított kiskereskedelmi forgalom szintén 1,0 százalékkal nőtt júliusban, miután júniusban havi szinten 0,4 százalékkal emelkedett.
Az autókat, az üzemanyagokat, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva ugyancsak 1,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban, miután júniusban 0,5 százalékkal bővült májushoz képest. Ez az úgynevezett kiskereskedelmi magforgalom felel meg leginkább a bruttó hazai termék (GDP) egyik legfontosabb összetevőjének, a fogyasztói kiadásoknak.
Egyebek mellett a sportszerek, hobbitermékek, hangszerek és könyvek eladásai 1,5 százalékkal, a vendéglátóhelyek forgalma 1,4 százalékkal, a ruházati cikkeké 1,0 százalékkal nőtt, az élelmiszer- és italboltok eladásai pedig 0,8 százalékkal bővültek. Ezzel szemben egyebek mellett a bútorüzletek forgalma 1,8 százalékkal, az elektronikai cikkek és készülékek eladásai 1,3 százalékkal csökkentek.
Éves alapon az amerikai kiskereskedelmi forgalom 3,2 százalékkal, február óta a legnagyobb mértékben bővült az elemzők által várt 1,5 százalék helyett a júniusi 1,6 százalékos növekedés után.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
(MTI)