Az ORFK szeretné elérni, hogy néhány KRESZ-szabályt még a KRESZ átfogó módosítása előtt változtassanak meg - írja a Népszabadság. A cikk szerint így kötelező lenne például a lámpával nem védett zebrák előtt 30 kilométeres sebességre lassítani.
Azért kellene éppen harminc kilométeres óránkénti sebességre lassítani, mert a jelenlegi bírói gyakorlat szerint minden esetben az autós a felelős, ha 35 kilométer per óránál nagyobb sebességgel gázol a gyalogátkelőhelyen. A rendőrség lényegében ezt a gyakorlatot szeretné a jogszabályba beemelni - írja a lap.
Ausztriában az autósok 70 százaléka már akkor is megáll a gyalogátkelő előtt, ha a gyalogos még nem lépett le. Nálunk 80 százalékuk akkor sem, ha már lelépett - mondta az újságnak nyilatkozva Komáromi Endre ezredes, az ORFK közlekedési főosztályvezetője, hozzátéve, az idén 750 baleset történt gyalogátkelőhelyen - többségük az autósok hibájából.
Az ezredes hozzátette: kis kormányzati segítséggel" Magyarország 2010-re teljesítheti azt a vállalását, hogy 2001-hez képest harmadával csökkentse a közlekedési balesetek halálos áldozatainak számát, sőt még a régi uniós tagállamoknak előírt csökkentést is elérheti - olvasható az újság mai számában.
Kiüti a biztosítékot a zéró tolerancia
Külföldön is utolérnék a gyorshajtókat
Később lehetne amerikai jogsihoz jutni
150 ezres fotó: 234-nél villant a vaku az M7-esen
Gyorshajtás vagy csigatempó? Mindkettő halálos
Népszabadság