A Tesla globális eladásai ugyan 2,3 százalékkal nőttek a negyedik negyedévben a 2024-es lassú kezdet után, de az elektromos autókat gyártó cég bevétele 2015 óta először csökkent éves szinten. A texasi vállalat éves csökkenése annak ellenére következett be, hogy olyan ajánlatokkal bombázták a fogyasztókat, mint a 0 százalékos finanszírozás, az ingyenes használatbavételi díj és az alacsony árú lízing – írja az apnews.com.
A Tesla októbertől decemberig 495 570 járművet szállított le, amivel a teljes évben 1,79 millióra nőtt a szállítások száma. Ez azonban 1,1 százalékkal elmaradt a 2023-as 1,81 milliós eladásoktól, mivel az elektromos járművek iránti kereslet az Egyesült Államokban és máshol lelassult.
A FactSet által megkérdezett elemzők arra számítottak, hogy a Tesla átlagos eladási ára valamivel több mint 41 000 dollárra csökken, ami négy év óta a legalacsonyabb ár. Ez nem tesz jót a Tesla negyedik negyedéves eredményének, amelyet a vállalat január 29-én tesz közzé.
2022-ben a Tesla azt jósolta, hogy eladásai a legtöbb évben 50 százalékkal növekednek majd, de közben a modellkínálat elöregedett, a verseny pedig fokozódott Kínával. A negyedik negyedéves szállítások elmaradtak a Wall Street becsléseitől. A FactSet adatszolgáltató által megkérdezett elemzők 498 000 jármű eladását várják.
A Tesla részvényei 5,2 százalékot estek a csütörtök hajnali kereskedésben, de a részvények több mint 50 százalékot emelkedtek az elmúlt 12 hónapban, ami Donald Trump választási győzelmének köszönhető. De az év eleji visszaeső eladások hallatlan árengedményekhez vezettek, csökkentve ezzel az iparágában vezető haszonkulcsát.
A Tesla globális elektromos járművek eladásai megelőzték a kínai rivális BYD-t, amely csütörtökön bejelentette, hogy tavaly összesen 41 százalékkal nőtteo a bevőtepe9, beleértve az 1,77 millió elektromos járművet. A cég a Teslával verseng a világ legkeresettebb elektromos járműgyártója címért.