A korábbi brókerbotrányokról itt írtunk bővebben. >>> |
A problémák sokrétűek: egyebek mellett az eBrókerház az ügyfelek megbízásainak teljesítésére alkalmazott végrehajtási partner érdekei nem voltak teljes mértékben összhangban a befektetők érdekeivel, és az összeférhetetlenségi politika nem tért ki ezek kezelésére, szabályozására. Emellett megsértették a kiszervezésre vonatkozó szabályokat is, illetve nem mérték fel megfelelően az üzleti partnerével szemben keletkező partnerkockázatot sem. Ráadásul az eBrókerház nem végezte el a pénzmosás megakadályozására hivatott szűréseket, az első vagy újbóli ügyfél-átvilágításokat, ennek ellenére teljesítette e befektetők ügyleti megbízásait is.
Abszolút nulla tájékoztatás
Mindennek a tetejébe nem adott megfelelő tájékoztatást a meglévő és a leendő ügyfelek bizonyos tőkepiaci műveletek költségszámításának módjáról, alapjáról. A befektetési szolgáltató által a befektetőknél alkalmazott előzetes tájékozódási kérdőívek nem tértek ki a kínált ügyletek lényegi jellemzőire és nem mérték fel az ezek kockázataival kapcsolatos ügyfélismereteket.
Több meglévő vagy leendő lakossági ügyfél tájékoztatásakor az eBrókerház nem mutatta be a végrehajtási partnerrel kapcsolatos érdekkonfliktust, és félreértelmezhető tájékoztatást adott – reklámjaiban is – a kínált pénzügyi eszközök típusáról. A felek közti beszélgetések során a befektetési szolgáltató nem adott az ügyfelek részére kiegyensúlyozott tájékoztatást, ugyanis a kínált szolgáltatások előnyös tulajdonságai mellett nem vagy csak hiányosan számolt be azok hátrányos jellemzőiről, kockázatairól és költségeiről.