Az érintettek kártyakibocsátó bankjukhoz fordulhatnak a jegy árának visszatérítéséért. A Bankszövetség Bankkártya Munkacsoportja azt javasolja, hogy az ügyfelek vegyék fel a kapcsolatot bankjuk ügyfélszolgálatával, és pontosan informálódjanak a szükséges dokumentumokról. A közleményben mindazonáltal kiemelik, hogy alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség.
A közlemény szerint azon utasok esetében, akik későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkeznek, a visszatérítési folyamatot a bankok még nem tudják elindítani, mivel a Malév jogi helyzete és kártérítési folyamata részleteiben nem tisztázott. A Bankszövetség jelzi ugyanakkor: megkezdte a tárgyalásokat a Malév képviselőivel, hogy megteremtődjön a kártalanítási eljárás megindításához szükséges jogi helyzet, és az ügyfeleket azonnal tájékoztatni fogja a változásokról - írják.
A szervezet leszögezte: a banki ügyfélszolgálatok felkészültek a kártalanítási kérések, panaszok regisztrációjára, és segítik a bankkártyás ügyfeleket a folyamat végigvitelében. A Bankszövetség azt kérte tagbankjaitól, hogy egyértelmű helyzet esetén a lehető leggyorsabban járjanak el az ügyfelek kártalanítása során. (További részletek a kártalanítással kapcsolatban itt olvashatók.)