A biztosító az ügyféltájékoztatás során nem a jogszabályban előírt számítási módszertan szerint határozta meg a teljes költségmutató értékét, a termék egyes mögöttes eszközalapjainak várható teljesítményét, így azt, hogy az ügyfelek várhatóan mekkora összegre számíthatnak a lejáratkor.
A jegybank felszólította a Novis Biztosítót, hogy a jogszabálynak megfelelően készítse el a szerződéskötés előtt átadandó életbiztosítási termékismertetőt, az általános szerződési feltételeket, továbbá igényfelmérési eljárása során azonosítsa az ügyfelek tényleges igényeit, a fogyasztói alkalmasság felmérésére szolgáló dokumentumokat pedig úgy állítsa össze, hogy azok alapján beszerezhetők legyenek a szükséges információk.
A jegybank 2018. július 4-én felfüggesztette, majd 2019. július 11-én megtiltotta a biztosító több más, itthon terjesztett befektetési egységekhez kötött élet-, illetve nyugdíjbiztosításának értékesítését. A tiltás addig marad érvényben, amíg a biztosító termékértékesítési dokumentumaiban világos, pontos és közérthető tájékoztatást nem ad az ügyfél által befizetett tőke megőrzésére, a hozamra vonatkozó vállalás tényleges tartalmáról.