9p

A Brokerslink világszervezet szakemberei Magyarországon találkoztak a Hungarikum Alkusz szervezésében.

2025. március 18-20. között Magyarország történetében először, 29 ország részvételével Budapesten került megrendezésre a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben a Brokerslink világszervezet európai találkozója.

Az esemény házigazdája a Brokerslink kizárólagos magyar partnere, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. volt, amely e rangos szakmai fórum révén hazánkat a globális biztosítási piac térképére is felhelyezi.

A konferencián többek között az is kiderült, hogy az európai biztosítási szektor jelenleg jelentős változásokon megy keresztül. A biztosítási közvetítők továbbra is kulcsszerepet játszanak az iparágban, hiszen a fejlett országokban a biztosítási tranzakciók 80 százalékát közvetítők kezelik. A digitalizáció és az automatizáció rohamos terjedése azonban átalakítja a hagyományos értékesítési modelleket, miközben a mesterséges intelligencia és a big data elemzés egyre nagyobb szerepet kap az ügyfélkapcsolatokban.

Magyarország a nemzetközi biztosítási szektor fókuszában

A Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. számára a rendezvény megrendezési jogának elnyerése visszaigazolta Magyarország biztosítási piacának növekvő jelentőségét és nemzetközi kapcsolatrendszerének erősödését, amelyben a Társaság vezető szerepet kíván betölteni. A Budapesten megrendezett esemény több volt, mint egy szakmai fórum, a globális biztosításközvetítői szektor egyik meghatározó találkozópontja, ahol nemzetközi biztosítók, brókercégek, iparági szakértők és üzleti vezetők vitatták meg a piac aktuális kihívásait, a legújabb technológiai fejlesztéseket, valamint a biztosítási iparág jövőjét meghatározó trendeket.

Dov Rychter, a Brokerslink európai régió vezetője köszöntő beszédében kiemelte, jelenleg az európai biztosításközvetítői piacot öt globális szereplő uralja, amelyek jelentős befektetésekkel fejlesztik az automatizációt és az adatelemzést. Ugyanakkor a nemzeti biztosításközvetítő cégek továbbra is fontos szereplők maradnak, mivel mélyreható ismeretekkel rendelkeznek a helyi piacokról és az ügyfelek valós igényeiről. Ennek fényében a nemzeti és nemzetközi együttműködés kulcsfontosságú a versenyképesség megőrzése érdekében.

Az esemény ünnepélyes megnyitóján José Manuel Fonseca, a Brokerslink elnök-vezérigazgatója és Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója is beszédet mondott.

 Magyar gyökereinkre építve különösen nagy lehetőséget látunk a nemzetközi kapcsolatok erősítésében, a külföldi terjeszkedésben és a Brokerslink nemzetközi hálózatán keresztül elérhető határon átnyúló biztosítási tevékenység folytatásában - mondta Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója
Magyar gyökereinkre építve különösen nagy lehetőséget látunk a nemzetközi kapcsolatok erősítésében, a külföldi terjeszkedésben és a Brokerslink nemzetközi hálózatán keresztül elérhető határon átnyúló biztosítási tevékenység folytatásában - mondta Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója
Fotó: Klasszis Média

„Célunk, hogy a hazai biztosítási piacon a legmagasabb szinten képviseljük ügyfeleink érdekeit, amelyhez a Brokerslink világszervezet nemzetközi hátterével nagyban hozzájárul. Magyar gyökereinkre építve különösen nagy lehetőséget látunk a nemzetközi kapcsolatok erősítésében, a külföldi terjeszkedésben és a Brokerslink nemzetközi hálózatán keresztül elérhető határon átnyúló biztosítási tevékenység folytatásában. Az elmúlt 3 év alatt a világszervezet tagországaitól rengeteget tanultunk, és építettünk értékes emberi és üzleti kapcsolatokat. Ezért különösen nagy megtiszteltetés számomra, hogy 2025-ben a 29 tagország részvételével megvalósuló európai találkozó helyszíne Budapest lett, az esemény házigazdája pedig a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt.”

– mondta el Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója és hozzátette, hogy a  magyar biztosításközvetítői szektor legnagyobb szereplőjeként, a 100 százalékban hazai tulajdonban lévő alkuszcégtöbb mint 40 százalékos növekedést ért el 2024-ben, árbevétele pedig meghaladta a 31,5 milliárd forintot. A vállalat az elmúlt öt évben 41 biztosítási közvetítői csoportot integrált, így ügyfélköre elérte a 250 ezer főt, biztosítási szerződéseinek száma pedig meghaladta az 500 ezret.

A Hungarikum Alkusz számára a társadalmi felelősségvállalás is kiemelt jelentőséggel bír. A 2016-ban életre alapítványuk aktív szerepet vállal az egészségügy, az oktatás, a sport és a családtámogatás területén. Emellett a fiatal tehetségek pályára állításaa  is szívügye a társaságnak, hiszen az iparági szakemberek átlagéletkora meghaladja a 49 évet. Ennek érdekében a Széchenyi István Egyetemmel együttműködésben 2023-ban elindították a biztosítási- és pénzügyi szaktanácsadói képzést, amelynek az első két évfolyamon 96 hallgató szavazott bizalmat. Mint mondták, a fiatal tehetségek bevonzása nemzetközi szinten is az egyik legfőbb szektorális kihívás. A biztosítási szektornak is alkalmazkodnia kell a modern munkaerőpiaci trendekhez, ahol a fiatalok előnyben részesítik az otthoni munkavégzést, a rugalmas időbeosztást és a teljesítményalapú javadalmazási modelleket.

Hangsúlyozták a határokon átnyúló együttműködés fontosságát is, amely lehetőséget teremt a magyar biztosításközvetítők számára, hogy bővítsék nemzetközi kapcsolataikat és versenyképesebbé váljanak az európai piacon.

Exkluzív szektorális kutatás a Brokerslink világszervezet tagországainak közreműködésével

Az európai találkozó biztosítási szektor jövőjét tárgyaló panelbeszélgetése a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetségének támogatásával valósulhatott meg, amelyet a Brokerslink tagországaiban előzetesen végzett reprezentatív kutatás előzött meg. Az online kérdőíves kutatás a biztosítási piacot négy aspektusból vizsgálta:

  • a globális biztosítási piaci trendek milyen hatással vannak a közvetítői szektorra, és hogyan érdemes ezekre reagálni;
  • milyen értékesítési és ügyfélmegtartási stratégiák segíthetik az ügyfelek hosszú távú elköteleződését;
  • hogyan lehet vonzóvá tenni a fiatalok részére a biztosítási szakmát;
  • milyen digitális fejlesztések járulhatnak hozzá leginkább a biztosításközvetítők sikeréhez.

A Brokerslink tagországaiban végzett friss kutatás rávilágít arra, hogy mi jelentheti a siker kulcsát a következő években.

A személyes tanácsadás továbbra is kulcsszerepet játszik a biztosítási szektorban, különösen a komplex biztosítási termékek esetében értékelődik fel a tanácsadó szerepe. A válaszadók 85 százaléka szerint a személyes tanácsadás és az ajánlások a legjobb értékesítési eszközök. A piaci pozíció fenntartásához az ügyfelek bizalmának kiépítése és a folyamatos minőségi szolgáltatás (91 százalék) elengedhetetlen, miközben a digitális platformok és adatvezérelt döntéshozatal (3 százalék) egyelőre nem prioritás.

Bár az online értékesítés térhódítása más iparágakban rohamos, a biztosítási szektorban a digitális csatornák inkább kiegészítő eszközként működnek. Az AI-alapú chatbotok és automatizált ajánlórendszerek segíthetnek a folyamatok gyorsításában, de az emberi tényező továbbra is megkerülhetetlen. A kutatásban az online címanyaggyűjtés és az ügyfélportálokon küldött üzenetek fontossága csak 8 százalékot kaptak. A közösségi média, eltérően más iparágaktól, nem tekinthető elsődleges biztosítási értékesítési csatornának, de a fiatalabb generációk számára hosszú távon egyre fontosabbá válhat. A válaszadók csupán 4 százaléka ítélte meg hatékony értékesítési csatornának.

A lojalitás motorja: az ügyfélélmény

A biztosítási szektorban sem elég megszerezni az ügyfelet – meg is kell tartani. A kutatás szerint az ügyfelek 45 százaléka a rendszeres és proaktív kapcsolattartást tartja a legfontosabbnak, míg 41 százaléka a gyors és hatékony ügyfélszolgálatot. Az ügyfélszerzési stratégiák közül az üzleti kapcsolatok és ajánlások (70 százalék) bizonyulnak a leghatékonyabb módszernek, míg a testreszabott biztosítási ajánlatok (21 százalék) és a digitális marketing eszközök alkalmazása (5 százalék) egyelőre kisebb szerepet játszanak. A válaszadók 35 százaléka szerint a szolgáltatás minősége és az ügyfélélmény a legfontosabb tényező, 25 százalékuk szerint az értékesítési szakember szakmai hitelessége. Az árérzékenység fontos tényező, de az alacsony ár önmagában már nem elég (26 százalék jelölte meg legfontosabb tényezőnek), a hozzá társuló minőségi szolgáltatás kulcsfontosságú.

Az ügyfelek biztosítási és pénzügyi edukációja szintén egy fontos aspektus. A kutatás szerint a kötelező pénzügyi oktatás bevezetése (53 százalék) a legfontosabb tényező a pénzügyi tudatosság növelésében, míg a transzparens biztosítási termékek és díjszabás (23 százalék) elősegíthetik a fogyasztói bizalom erősödését. A magas biztosítási penetrációval rendelkező országokban a pénzügyi tudatosság növelésére irányuló oktatás kiemelten fontos (59 százalék).

A mesterséges intelligencia térnyerése a biztosítás jövője?

Az AI-alapú megoldások egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a biztosítási iparágban, különösen a kockázatelemzésben és a személyre szabott ajánlatok kidolgozásában. Konkrét példákon keresztül érzékeltetve ilyen szolgáltatás lehet az adatvezérelt kockázatelemzés: Az ügyfelek viselkedési mintázatai, pénzügyi szokásai, egészségügyi adatai (pl. életbiztosításoknál) és akár IoT-eszközök (okosórák, okosautók) által mért paraméterek is hozzájárulhatnak egy pontosabb kockázati profil kialakításához.

A dinamikus árazás is ide sorolható, illetve a biztosítási iparág egyik legkritikusabb területe a kárrendezési folyamat, amely hagyományosan hosszadalmas és bürokratikus lehet. Az AI és a digitalizáció azonban lehetővé teszi a folyamatok automatizálását, így csökkentve az ügyfelek várakozási idejét és növelve az átláthatóságot.

Az insurtech startupok gyors innovációja miatt tehát a hagyományos szereplőknek is fel kell gyorsítaniuk digitális transzformációjukat, ugyanakkor a megkérdezettek 11 százaléka emelte ki a fenntarthatóságot és a klímakockázatok kezelését, mint fontos szempontot, és mindössze 10 százalék szerint fontos trend a kibervédelmi biztosítások térnyerése. Fontos kiemelni azt is, hogy az ügyfelek egyre tudatosabb döntéseket hoznak, ezért a biztosítóknak transzparens és könnyen érthető ajánlatokat kell készíteniük. Az AI és adatelemzés szerepe egyre növekszik az ügyfélélmény testre szabásában.

A biztosítási piac jövője tehát a hibrid értékesítési modellekben, a személyre szabott ügyfélélményben és az AI egyre szélesebb körű alkalmazásában rejlik. A Brokerslink tagországaiban végzett kutatás egyértelművé teszi: aki lemarad a digitalizációban, az lemarad az üzleti versenyben is, mellette azonban kiemelt figyelmet kell fordítani továbbra is az ügyfelekkel való kapcsolattartásra és minőségi kiszolgálásra, amelyben a személyes tanácsadás szerepe megkérdőjelezhetetlen. A következő évek a gyors alkalmazkodásról, az innovációról és az emberi kapcsolatok újradefiniálásáról fognak szólni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Külföldi biztosítókat hoz helyzetbe a túladóztatás Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. március 4. 10:30
A hazai biztosítók bevételei nemcsak az inflációnak, hanem a növekvő szerződésszámnak köszönhetően is emelkednek – a szektor azonban komoly adóterheket nyög, abban bíznak, hogy legalább a különadót jövőre már tényleg kivezetik. Ellenkező esetben a külföldi szolgáltatók további teret nyerhetnek a hazaiak kárára.
Pénzügyi szektor Egészen döbbenetes hibát vétett egy bank – csak perceken múlt
Privátbankár.hu | 2025. február 28. 14:56
Majdnem egy félelmetes összegű utalás landolt egy ügyfél számláján.
Pénzügyi szektor Véget ért a Matolcsy-éra a jegybankban, búcsúzott az elnök
Privátbankár.hu | 2025. február 27. 18:01
A jegybank elnöke egy az intézmény elmúlt 12 évét összegző könyv bemutatóján vett búcsút beosztottjaitól, és a pénzpiac meghatározó szereplőitől.
Pénzügyi szektor Már a győri sportlétesítményeket is a Fidesz őrző-védő cége biztosítja
Privátbankár.hu | 2025. február 26. 15:21
A Győr Projekt Kft., amely nemrégiben az Őrült nők ketrece című előadása miatt került kellemetlen helyzetbe, a Valton-Sec Kft. ajánlatára rábólintott.
Pénzügyi szektor Komoly elismerést kapott az OTP – Csányi Sándor mosolyoghat
Privátbankár.hu | 2025. február 14. 07:41
Az év bankjának választották.
Pénzügyi szektor Valakik még mindig milliárdokkal finanszírozzák az Orbán-rendszert
Privátbankár.hu | 2025. február 11. 12:30
Hozamcsökkenés mellett értékesített 3 hónapos diszkont kincstárjegyet keddi aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
Pénzügyi szektor Még minket is megcsaphat a kaliforniai tűzvész szele
Kormos Olga | 2025. január 26. 14:10
Közgazdászok szerint a kaliforniai biztosítási válság szélesebb körű pénzügyi instabilitást válthat ki. A Fed a közelmúltban „stresszteszteknek” vetette alá az amerikai bankokat.
Pénzügyi szektor Nagy Márton döntött egy kulcspozícióról
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 11:01
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az Államadósság Kezelő Központ alapítói joggyakorlójaként 2025 februárjától Hoffmann Mihályt nevezi ki a társaság vezetői feladatainak ellátására.
Pénzügyi szektor Mi lehet az inflációkövető állampapírok alternatívája?
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 08:25
Átrendeződés várható a magyar befektetési piacon.
Pénzügyi szektor Minden magyar büszke lehet a forintra, nem szégyen kikapni az erősebbtől
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 07:24
Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG