Harmadik éve a piac feletti bővülésről ad hírt a Signal Biztosító, amely tavaly 31 százalékos díjbevétel emelkedésével a legnagyobb ugrást produkálta a hazai piac első 15 biztosítótársasága közül. A díjbevétel 17,8 milliárd forintról 23,2 milliárd forintra nőtt. Kálózdi Tamás elnök-vezérigazgató szerint kiemelkedően teljesítettek az életbiztosítások terén, ahol a díjbevétel 11,7 milliárd forintról 16,8 milliárd forintra emelkedett.
A társaság mind a folyamatos díjas, mind az egyszeri díjas állományban fejlődni tudott. Az új szerzést tekintve a befektetéshez kötött életbiztosításoknál közel 90 százalékos volt az emelkedés, 8,3 milliárd forintra nőttek, amit a nyugdíjbiztosítás erősített ennyire. A társaságnál az ügyfelek éves átlagban mintegy 240 ezer forintot tesznek félre erre a célra. A Signal piaci részesedése az élet üzletágban 3,7 százalékot tesz ki. Sikeresnek tekinthető az egyéni balesetbiztosításuk, az Express, amelyet ennek ellenére idén továbbfejlesztenek.
forrás: Signal Biztosító |
Kálózdi Tamás |
A lakossági vagyonbiztosítás területén tavaly stagnált a Signal, ugyanakkor a vállalati vagyonbiztosítások állománya 13 százalék fölötti új szerzést mondhat magáénak. Ezen belül a KKV szektor tavaly ősszel szakma-specifikus kampányban részesült, ahol a szálloda-vendéglátás, a fodrászat, a gyógyszertárak, a cipő és ruházati kereskedők, a cukrászok, pékek, az élelmiszerkereskedők és a plázabeli üzletek vállalkozói kaptak testreszabott, igényeiket messzemenően figyelembe vevő ajánlatokat.
A gépjármű-biztosítások terén 2014-ben óvatos üzletpolitikát folytattak, de ezzel együtt is sikerült díjbevételünket növelni.
Jól indult 2016
Kálózdi szerint ebben az évben és a középtávú tervekben is a profitabilitás és a kiegyensúlyozott működés további erősítése a cél, mely elérését a 2015. első negyedévi eredmények már alátámasztják. Az első negyedévben a díjbevétel megközelíti a 6 milliárd forintot, s a folyamatos díjakból a bevételünk 12 százalékkal növekedett az első negyedévben.