Az ajánlás célja megakadályozni azt is, hogy az értékesítők a magasabb profitért olyan termékeket helyezzenek előtérbe, mely a fogyasztóknak kárt okozhat, vagy, hogy kizárólag a mennyiségi célokat tartsák szem előtt az értékesítők – például, hogy ki köt több szerződést. Ennek kizárása érdekében előírja a változó javadalmazás (bónusz) mértékének megállapításánál a minőségi szempontok (pl. a megfelelő ügyféltájékoztatás, kevesebb fogyasztói panasz és szerződésből kilépő ügyfél, jogszabályok betartása) figyelembevételét is.
Nincs egyszerű dolguk
A hazai közvetítők többsége ugyanis megbízottként végzi az értékesítést, emiatt pedig nem fix, előre rögzített, hanem kizárólag – az általa értékesített termék mennyiségétől függő – változó javadalmazást kap. Az ajánlás ugyan nem szabja meg a fix és változó díjazás arányát (ez ugyanis a közvetítő foglalkoztatási formájától is függhet), azt azonban rögzíti, hogy a mértékeket tudatosan úgy alakítsák ki, hogy az ne ösztönözze a helytelen termékértékesítést.
Az ajánlás ugyanakkor nem várja el a pénzügyi szolgáltatóktól, hogy az általuk megbízottként foglalkoztatott alvállalkozók esetében is fix és változó elemre bontsák a javadalmazást, de az utólagos korrekció lehetőségét ebben az esetben is biztosítani kell. Ennek egyik lehetséges eszköze a javadalmazás egy részének halasztott kifizetése.