Az OTP Alapkezelő megbízásából készült kutatás eredményei szerint a magyar 30 és 40 év közötti lakosság a megtakarításokkal, befektetésekkel kapcsolatosan elsősorban személyesen, a bankban tájékozódik.
Hitelesség szempontjából alulmaradt az internet
A 400 válaszadó bevonásával készített, a korosztályra reprezentatív felmérés rámutatott, hogy a bankok mellett az interneten, illetve a családtagoktól szoktak informálódni a legtöbben. Érdekesség, hogy a közösségi oldalakat a válaszadók mindössze hat százaléka nevezte meg, mint fontos információs forrást. A felmérésben résztvevők a leghasznosabb információ forrásnak szintén a bankokat tartották, és a leghitelesebbnek a banki alkalmazottakat gondolták.
A forrás hitelességét illetően az interneten található információkat mindössze két százalék találta döntőnek, viszont a banki alkalmazottak, illetve szakemberek tanácsait 35 százalék tartja hitelsnek. A második leghitelesebbnek a pénzügyi tanácsadók bizonyultak 25 százalékkal, közvetlenül a családtagok illetve ismerősök előtt, akikre a válaszadók valamivel kevesebb, mint egynegyede hallgat pénzügyi kérdésekben.
Kényelmi szempontok alapján választunk bankot
A GfK Csoport kilenc országra kiterjedő regionális pénzpiaci felméréséből kiderül egyebek mellett, hogy a hazai pénzügypiaci adatszolgáltatások tanúsága szerint a magyarok bankot lakóhelyük vagy munkahelyük közelében választanak, s a megközelíthetőség még a kondícióknál is fontosabb számukra.
A GfK felméréséből többek között az is kiderül, hogy a bankfiókok és a bankjegykiadó automaták (ATM) sűrűsége hazánkban átlagosnak számít, és nagyjából minden háromezer emberre jut egy pénzügyi szolgáltatást nyújtó pénzintézeti fiók. Az e-banking terén a középmezőnyhöz tartozunk, azonban ha folytatódik az internethasználat dinamikus elterjedése, akkor az elektronikus banki ügyintézés is tovább növekedhet.
A felmérés eredményei szerint a magyarok bankválasztását továbbra is leginkább a bankfiók közelsége, illetve a megszokás, hagyomány határozza meg. Dunai Albert, a GfK Hungária pénzügyi szektorának a menedzsere az eredményekhez hozzáfűzte, hogy a bankfiók közelségét fontosabbnak tartják a magyarok, mint a jó kondíciókat, és általában 5-15 perces távolságban keresnek bankfiókot a lakóhely vagy a munkahely közelében. Ezért különösen fontos a fiókok elhelyezkedésének optimalizálása, megtervezése.