Az MNB szerint a társaság az ügyféltájékoztatási, igényfelmérési és iratmegőrzési kötelezettségét is több esetben megsértette, továbbá egyes pénzügyi termékeknél hosszabb ideig csupán egy intézmény ajánlatait közvetítette ügyfeleinek. A társaság nevében közvetítést végző több személy nem felelt meg a tevékenység végzéséhez szükséges szakmai és személyi feltételeknek sem.
A 2014. január 1-től kezdődő időszakot áttekintő jegybanki vizsgálat hiányosságot talált a társaság szerződéskötést megelőző ügyféltájékoztatási, igényfelmérési és ajánlat átadási eljárását érintően.
A bírságösszeg meghatározása során súlyosító körülménynek számított, hogy a közvetítő ügyfélérdekeket védő előírásokat sértett meg, továbbá a nyilvántartási és iratmegőrzési hiányosságok nagyobb ügyfélkört érintettek.
Korrekt reakció a megbírságolt cégtől
A társaság a bírságról szóló hírre közleményben reagált. Azt írják:
a Magyar Nemzeti Bank határozatában foglaltakkal kapcsolatos intézkedéseket cégünk már a vizsgálat során megkezdte, a szükséges változtatások jelentős részét elvégeztük, illetve legkésőbb a megadott határidőig teljesítjük. Belső folyamatainkat, szabályzatainkat ennek megfelelően módosítottuk, a jövőben pedig még nagyobb figyelmet fordítunk arra, hogy tevékenységünk, működésünk során minden hiányosságot kiküszöböljünk. A határozatban megállapított bírságot a megadott határidőig rendezzük, ez a cég zavartalan működését nem befolyásolja.