Az MNB megtiltotta a K&H Bank számára a kisvállalati ügyfelek részére a közelmúltban bevezetett új könyvelési díjjal kapcsolatos jogsértő magatartás folytatását, és húszmillió forintos bírságot szabott ki a hitelintézetre - tudatták a Privátbankárral.
Ennyiért pénzt kivenni?
A K&H Bank kis- és középvállalkozói számlacsomagjaival kapcsolatosan 2015 október 30-án közzétett hirdetménye szerint a bank úgy módosította volna a kondíciós listáit, hogy jövő év elejétől már meglévő szerződéseinél új könyvelési díjat vezet be a hitelintézet bankautomatáiból (ATM) történő kedvezményes kártyás készpénzfelvételekre. A Magyar Nemzeti Bank viszont ügyfélbejelentés alapján megvizsgálta a módosítást, és arra jutott, hogy az egyoldalú.
A hitelintézeti törvény szerint ugyanakkor az ügyfelekkel korábban kötött szerződések nem módosíthatók egyoldalúan új díj vagy költség bevezetésével. A jogszabályi korlátozás célja éppen az, hogy – a fogyasztói, illetve a vállalati – ügyfelek a szerződéskötés előtt teljes körűen megismerhessék a pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos költségeket, és azok megváltoztathatóságának szabályait. Új díj bevezetésének lehetősége az ügyfelek érdekeinek sérelmére indokolatlanul nagy rendelkezési szabadságot biztosítana a pénzügyi intézmény számára.
Az MNB mindezek miatt megtiltotta a K&H Banknak az egyoldalú szerződésmódosítással kapcsolatos jogsértő magatartás további folytatását, s kötelezte a hitelintézetet, hogy 2016. január 15-ig adatszolgáltatás keretében számoljon be a jegybanknak az ennek kapcsán megtett intézkedésekről. A jogsértés miatt az MNB 20 millió forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte a K&H Bankot.