Az MNB elvárása, hogy a pénzügyi intézmények egy új vagy jelentősen átalakított termék fejlesztése és értékesítése során a jogszabályok betartásán túl olyan módon biztosítsák a fogyasztói érdekek érvényesülését, hogy a lakossági ügyfelek az igényeikhez igazodó pénzügyi termékekhez juthassanak hozzá.
A termékfejlesztőknek vizsgálniuk kell azt is, hogy a termékek hogyan illeszkednek a már meglévő választékba, és azt is, vajon a túlságosan sok termékváltozat nem akadályozza-e fogyasztókat a felelős döntésben.
Átmenjenek a stresszteszten is
A jegybank elvárja a termékek forgalomba hozatal előtti, piaci stresszhelyzeteken alapuló tesztelését, a termékek nyomon követését, és probléma esetén azok átalakítását.
A közlemény szerint alapvető, hogy a termékfejlesztők olyan forgalmazókat válasszanak, akiknek megvan a termékek értékesítéséhez és az ügyfelek megfelelő tájékoztatásához szükséges szakértelmük. A forgalmazó csak indokolt esetben - és konkrét adatokkal alátámasztva - kínálhatja a terméket az előre meghatározott célpiacon kívül eső fogyasztónak. Konkrét elvárás, hogy a forgalmazó tegye nyilvánosan megismerhetővé a termék fő jellemzőit, kockázatait és annak teljes megfizetendő árát, beleértve az összes díjat, terhet és költséget még az előtt, hogy a fogyasztó meghozná döntését.