(Fotó: Generali) |
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendszeres ellenőrzései keretében átfogó vizsgálatot folytatott a Generali Biztosító Zrt.-nél (Generali Biztosító). Bár a jegybank számos hiányosságot feltárt, ezek alapvetően nem érintik a biztosító megbízható működését - közölte az MNB a Privátbankár.hu-val.
Milyen hibákat találtak?
Az MNB jogsértésként követett el a Generali Biztosító egyes élet- és nem életbiztosítási termékeivel, csoportos hitelfedezeti biztosításaival, illetve termékértékesítési tevékenységével összefüggő belső szabályozási, nyilvántartási, adatszolgáltatási, adatfeldolgozási és ellenőrzési rendszerei nem feleltek meg teljes körűen a jogszabályi előírásoknak.
A biztosító a vizsgált kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) termékeinél nem tett maradéktalanul eleget többek között az üzembentartó és a kötvénynyilvántartó szerv felé fennálló értesítési kötelezettségének, s a következő biztosítási időszak várható díjairól sem tájékoztatott megfelelően.
Nem volt egyértelmű a díjkalkuláció
A vizsgálat megállapította azt is, hogy a Generali Biztosító a kgfb, casco, lakás- és társasház biztosításainál nem kellően egyértelműen és részletesen készítette el a díjkalkulációkat.
Hiányosságokat tárt fel az MNB a biztosító adatszolgáltatásával, belső szabályozásával kapcsolatban, valamint a biztosítástechnikai tartalékokat, tőkeszükségletet érintő számítások területén, illetve az élet- és nem-életbiztosítási szerződéseihez kapcsolódó ügyféltájékoztatási tevékenysége körében is. Így például a kgfb szerződéseknél több esetben nem vagy nem megfelelő tartalommal küldött felszólító levelet a díjhátralékos ügyfeleknek, illetve tájékoztató levelet a károsultaknak.
67,5 millió forint bírság
A jogsértések miatt az MNB összesen 62,5 millió forint felügyeleti és 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Generali Biztosítóra. A biztosítónak július 31-ig kell írásban tájékoztatni az MNB-t a jogsértések megszüntetése érdekében tett intézkedéseiről - jegyzi meg az MNB.