Nem értik a hazai fiatalok a pénzügyi hírek nyelvezetét, alig érdeklik őket a pénzügyek és legtöbbször a megfelelő szülői minta is hiányzik - ezt mutatják az Európai Unió, de a Magyar Nemzeti Bank korábbi kutatási eredményei is.
Előrelépések azonban vannak: a Nemzeti Alaptantervben már évek óta szerepel a gazdasági nevelés mint kiemelt fejlesztési feladat. Ugyanakkor a pénzintézeteknek nem szabad a szülőket, és az iskolákat magukra hagyniuk. A bankoknak is nyitottabbaknak kell lenniük, ha azt akarják, hogy a most felnövekvő hazai „Y” és „Z” generációk már nemzetközi szinten is sokkal aktívabbak legyenek a pénzügyi területeken.
Yalcinkaya Veronika, a Citibank közép-európai marketingigazgatója szerint a helyzet ugyanakkor nem olyan lesújtó, mint 20-25 évvel ezelőtt. Egyre több a tehetős, biztos egzisztenciával rendelkező magyar állampolgár, aki ismeri annyira világ pénzügyi eseményeit, hogy a globális pénzpiacokon is jelen akarjon lenni. A Citibank nekik szeretne különleges lehetőségeket nyújtani.
Az új 0 Ft-os Citi díjcsomagot azok az ügyfelek vehetik igénybe díjmentesen, akik legalább 2 millió forintnak megfelelő egyenleggel rendelkeznek a banknál. Számukra kedveznek a januárban induló prémiumbanki szolgáltatással, amely a kedvezményes bankügyintézésen felül dedikált személyi bankárt, elsőbbségi kiszolgálást is biztosít. Az elvárt áltagegyenleg nem csak bankbetétből állhat, hanem a banknál fennálló, megtakarítás is beleszámítódik.