Míg kedden szép nagyot emelkedtek a tőzsdék, szerdán ezt már nem tudták tartani, 0,7 százalékos mínuszban van 11 óra körül a német DAX és a francia CAC, 0,1 százalékkal süllyed a brit FTSE-100. Ennek vélhetően az az egyik oka, hogy a kínai export a várakozásoknál jobban visszaesett, igaz, az import viszont annál jobban alakult. A dollár gyengülése inkább Japánban okoz fejfájást.
A BUX index az európai trenddel kissé szembe menve minimális, 0,1 százalékos emelkedést tud felmutatni. Az OTP volt 7000 is, de nem tudta ezt a szintet átszakítani, ami egyben a tegnapi záróár, most 6985-ön áll, mínusz 0,2 százalékkal. A Mol fél százalékkal 16 665 forintra emelkedett, a Richter 0,4 százalékkal 5725 forintra ment fel. A Telekom 0,4 százalékkal 448 forintra esett.
Bár kicsi a súlya a BUX-ban, a tegnap felfüggesztett FHB ma lehúzza, hiszen 16 százalékos mínuszban van a részvény 578 forinton. Eközben nem tudni, miért is függesztették fel tegnap kora délután a részvények kereskedését, azóta semmi újat nem jelentett be a cég. (Öt órakor bejelentették az MNB százmillió forint feletti bírságát, de az órákkal korábban is ismert volt.)
A forint még mindig nagyon szilárd, a hazai, meglepően alacsony inflációs adat is csak arra volt elegendő, hogy az euró árfolyama 311,30-ról 311,60-ra emelkedjen. Ezzel továbbra is másfél hónapos csúcs közelében van a forint.
A kőolaj kissé tovább emelkedett, fél százalék körüli pluszban van a WTI és a Brent 50,70, illetve 51,90 dolláron.
A keddi nap nagy nyertesei voltak az európai autógyárak, némelyik részvény 3-4 százalékkal is drágult. Valószínűleg amiatt, mert a Fiatnál az olaszok nem találtak rendellenességet a dízelek kipufogógáz-értékeiben. Ma viszont csak a Fiat emelkedik 2,6 százalékkal, a többi stagnál vagy esik kissé.
A Der Aktionär című német tőzsdei lap az autógyárak számára negatív hírként értékeli,hogy az Uber azon van, minél több autót osszanak meg a felhasználók egymás között, töltsék ki az üres helyeket. Így kevesebb lenne a forgalom, és kevesebb járműre lenne szükség. A nagy autógyárak, mint a Daimler ugyanakkor a gépkocsi-megosztók felé nyitnak, a Daimler a Car2Go szolgáltatással, a Volkswagen pedig a Gett nevű cégbe szállt be.
A német tíz éves államkötvények hozama újabb mélypontra érkezett, reggel 0,036 százalékos volt. Ebben szerepe lehet az EKB kötvényvásárlásainak, a Brexittel kapcsolatos félelmeknek is.