A kisebb webáruházak tavaly 2 milliárd darab árucikk vevőkhöz való eljuttatását bízták az Amazonra, ami 70 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ez visszaigazolta, hogy érdemes volt komoly beruházásokat eszközölni a raktárépítések területén, melyek korábban sokat elvettek a cég nyereségéből. Egyúttal bölcs döntés volt az árucikkek széles skálája felé nyitni, így az Amazon szinte bármilyen megbízást teljesíteni tud.
Az Amazon a világ legnagyobb webáruháza, amely megoldotta, hogy hatalmas raktárhálózatában viszonylag közel tárolhassa az árucikkeket a fogyasztóhoz, így gyorsan tud szállítani. Ezzel egyedülálló a piacon, senki nem tud hasonló szolgáltatást nyújtani, ami sok kisebb webáruházat is arra késztet, hogy adott díj ellenében az Amazonhoz küldjék a tőlük rendelt árukat csomagolásra és kiszállításra.
A cég szolgáltatása Amerikán kívül is gyorsan terjed: 80 százalékkal nőtt a kisebb webáruházak által a cégnél igénybe vett szolgáltatások volumene. Az Amazon Európában is kiépítette raktárhálózatát, ezen keresztül a termékeket könnyen el tudja juttatni Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Lengyelország és Csehország vásárlóihoz.