Ma tartja éves közgyűlését a Volkswagen Hannoverben, ami kifejezetten izgalmasnak ígérkezik.
Szinte biztos, hogy a részvényesek kemény kérdésekkel fogják bombázni a károsanyag-kibocsátási botrány kirobbantóját, már csak azért is, mert két napja kiderült: nem csak az adatok manipulálása miatt vizsgálják a céget, hanem azért is, mert trükközhettek a tőzsdén és későn informálhatták a befektetőket - nem először. Német lapértesülések szerint a Volkswagennél 2008 óta használták a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálására szolgáló szoftvert, és a csalásról sokkal többen tudtak a cégnél, mint ahogy a dízelbotrány elején gondolták.
Sokan problémásnak találják a cég vezetői struktúráját is, mondván egy ilyen horderejű ügyben szinte semmibe veszik a részvényesek szavát és csak a többségi tulajok, a Porsche és a Piech családok döntenek.
Az sem váltott ki túl nagy örömöt, hogy oltári nagy bónuszt kaptak év végén azok a vezetők, akik nyakig benne voltak a balhéban, a vállalat közel 400 millió eurót fizetett ki bónuszokban.
Kérdésesség válhat Hans Peter Pötsch személye is a felügyelő bizottság élén. Biztos, hogy egy olyan embernek kell ott lennie, aki 10 éve a VW-nél van és valószínűleg bőven tudott a dologról?
Ezek lesznek azok a kérdések, amelyeket a Volkswagen hárítani fog és inkább az új stratégiáról beszél majd, amelynek központjában a digitalizáció és a megújuló energiák állnak. Most kiderül, hogy a részvényeseknek mekkora a türelmük.