Összefoglaló
- A Five9 Inc. egy innovatív, felhő alapú cég, amely éves átlag 33%-os bevétel növekedést produkált 2009 óta.
- Az előfizetés alapú üzleti modell javuló profit marzsokat hozott az elmúlt évek során.
- A jelenleg 24 milliárd dolláros ügyfélszolgálati piacon, egyelőre csak 15%-os a felhő alapú megoldások penetrációja.
- A COVID-19 koronavírus várhatólag csak még jobban felgyorsítja a gazdaság digitalizációját, és így a felhő alapú megoldások piaci penetrációja is gyorsulhat.
Cégprofil
Five9 Inc. felhő alapú ügyfélszolgálat platformot fejlesztett céges ügyfelek számára. A platformjuk olyan alkalmazásokat nyújt, amivel a céges felhasználók az értékesítési és marketinges folyamataikat hatékonyabban tudják ellátni. A platform a következő csatornákat biztosítja a céges ügyfelei és azok vásárlói között: hívás, chat, email, web, közösségi media, mobil alkalmazás. A Five9 Inc. a Nasdaq-on van bejegyezve és amerikai illetve nemzetközi ügyfélkörrel rendelkezik.
Iparági áttekintés
A gazdaság digitalizációja mindenhol tetten érhető: egyre több mindent rendelünk online, egyre kevesebbet járunk bankfiókba, egyre többen intézik online az adóügyeiket, egyre több online videóhívást intézünk - legyen az üzleti megbeszélés vagy oktatás, és még sorolhatnánk. Azonban a digitalizációs lehetőségek fejlődése még közel sem ért véget.
A Világbank egy 2016-os tanulmánya többet között a digitális szolgáltatások használatának mértékét vizsgálta. Mindegyik lentebbi ábrán látszik (vállalkozások, magánszemélyek és kormányok szerint bontva), hogy az életszínvonal növekedésével a digitális szolgáltatások használata is emelkedik, ahogy azt várnánk. Azonban érdemes észrevenni, hogy a magánszemélyek (középső ábra) előrébb járnak a digitális érettségben, mint a vállalkozások (bal oldali ábra). Nevezetesen, nagyjából már 10 ezer USD GDP/fő szinttől a magánszemélyek elérik a 80 százalékos szintet. (Viszonyításként, Magyarországon ~16 ezer USD volt az egy főre eső GDP 2018-ban). Ezzel szemben a digitális alkalmazkodás 80 százalékos szintjét csak azok a vállalkozások érik el, ahol a GDP/fő megközelíti az 50-100 ezer dolláros szintet. Összefoglalva, a magánszemélyek készen állnak már digitalizációs szempontból, azonban sok vállalkozás még nem nyújtja az ennek megfelelő digitalizációs ügyfélélményt.
A megfelelő digitalizációs ügyfélélmény egyik kulcsfontosságú eleme az úgynevezett omnichannel marketing. Ennek lényege, hogy a vásárló egy teljes, összefüggő folyamatként éli meg a szolgáltatóval a kapcsolatát, az éppen használt csatornától függetlenül. Tehát a szolgáltató minden csatornáján (web, mobil app, email, chat, stb.) felismeri ügyfeleit és annak megfelelő, személyreszabott élményt nyújt. Egy rövid példa: épp betérünk egy plázába, amikor kedvenc ruhaboltunk küld egy értesítést, hogy a korábban weben nézegetett pulóver éppen le van árazva. Így a boltban csak gyorsan levesszük a polcról és fizetésnél a mobilalkalmazásba integrált törzsvásárlói kártya további kedvezményt nyújt.
Ennek az élménynek kritikus eleme, hogy a megfelelő szoftveres támogatással rendelkezzenek a vállalkozások. Nem hiába, a jelenleg ~24 milliárd dolláros ügyfélszolgálati szoftver piac várhatólag meg fog duplázódni 2026-ig.
Cégelemzés
Five9 Inc. pontosan ebben segít a vállalkozásoknak, hogy egy felhő alapú rendszer segítségével olyan ügyfélszolgálati élményt nyújtson, ami csatornákon átível. Ennek kritikus része az az API alapú rendszer, ami a vállalkozások adatbázisát, csatornáit összeköti, ezzel egy omnichannel kapcsolatot teremtve az ügyfélszolgálat és a vásárlók között.
Ahogy a lenti ábra mutatja, a rendszer további marketinges feladatok ellátására is alkalmas, mint például adatelemzés, riportálás, stb.
A Five9 további előnye, hogy számos más nagy céggel létesített partneri kapcsolatot, így a rendszer bevezetése viszonylag könnyen végrehajtható. Például már kialakították a legnagyobb CRM rendszerekkel az integrációs pontokat, a nagy tanácsadócégek már ismerik az architektúrát, ami mind gyorsítja a bevezetést.
Ennek eredményeként a cég 33 százalékos annualizált bevételnövekedést ért el 2009 óta, és a javuló méretgazdaságosságnak köszönhetően a profitmarzsai is folyamatosan javultak:
Versenytárs-elemzés
Két nagy független elemzőház szerint is iparágvezető a Five9:
A két legnagyobb versenytárs (NICE inContact és Genesys) nincsen tőzsdén jegyezve, így a pénzügyi mutatóik összehasonlítása sajnos nem lehetséges.
Múltbeli teljesítmény
Ugyan a részvényár több mint megduplázódott az elmúlt egy évben – szemben az S&P500 ~5%-os hozamával – a cég bevételei és profitja is ugyanilyen agresszíven növekedett az elmúlt időben, így a részvényár-emelkedés teljesen indokolt. Továbbá a cég újabb termékeket jelentett be (részletek itt olvashatóak), így további bevételnövekedésre számíthatunk, aminek részvényár-emelkedést kellene eredményeznie.
Technikai elemzés szempontjából egy 3 hónapos időtávon látszik, hogy az 50 napos mozgóátlag (lila vonal) támasztotta az árfolyamot, míg a 21 napos mozgóátlag időnként elesett. Azonban jelenleg újra a 21 napos mozgóátlag fölé emelkedett az ár, ami újabb momentumot adhat.
Szerző: Somfai Fábián, partner - MFC Equity
A befektetések kockázattal járnak. Javasoljuk, hogy minden befektetési döntés meghozatala előtt konzultáljon pénzügyi tanácsadójával a lehetséges kockázatokról.
Az MFC Equity rövid bemutatása
Az MFC Equity egy nemzetközi befektetési klub, amely öt különböző helyszínen több mint 100 aktív taggal van jelen. A klub célja, hogy egy olyan platformot teremtsen, ahol a tagok közösen tanulhatnak a pénzügyi piacokról. A kiválasztott tagok – a megszerzett tapasztalataikat kamatoztatva – jelenleg egy ~100 000 USD-s portfoliót kezelnek közösen. A közel öt éve indított részvényportfóliójuk ~21 százalékos annualizált hozamot ért el, míg az S&P500 ~9 százalékos annualizált hozamot nyújtott ugyanazon időszakban. (2020. májusi 31-i adatok szerint.)
Az MFC Equity befektetési stratégiájának célja, hogy növekedésorientált cégek elárazásait fundamentális elemzés segítségével azonosítsa. A befektetési keretrendszerük öt fő területre fókuszál: 1. iparági dinamika, 2. cégek stratégiai pozíciója, 3. fundamentumok, 4. értékeltség, 5. befektetői hangulat.
Habár Magyarországról indult a szervezet, mára a klub olyan brit egyetemeken létesített kirendeltségeket, mint a University of Cambridge, University of St. Andrews és a University College of London. A klubnak két hosszú távú víziója van:
- Tehetséges fiatalok toborzásával a klub egy olyan pénzügyi szakemberképző intézményé szeretne válni, amelyet a pénzügyi közösség is elismer.
- Külsős tőke bevonásával egy hivatalosan bejegyzett alapkezelőcéggé válni.
További részletek a www.mfcequity.com honlapon találhatóak.