Az idei év második negyedévében az Apple volt az egyetlen olyan gyártó, amelynek zsugorodott a része az hordozható eszközök piacán - írja az IDC Research.
Egyébként elég szép időszak ez a piac egészét nézve: az elmúlt év azonos időszakához képest 26,1 százalékos volt a növekedés 22,5 millió darabbal, viszont ez nem az okoseszközöknek köszönhető. Az harmadik fél által fejlesztett applikációkat használó eszközök iránti kereslet 27,2 százalékkal csökkent.
Főleg a fitneszmérők dominálnak, a Fitbit a vezető ebben a szegmensben. Ráadásul most jöttek ki az újabb modellek is, ami jó hatással lehet az eladásokra. Jönnek fel a riválisok is, amelyek egyelőre az Apple elől viszik el a vásárlókat. A tavaly 20 százalékos piaci részesedéshez képest most 7 százalékot mért az IDC, ami annak köszönhető, hogy tavaly nem volt új okosórája a cégnek, csak idén frissített.