Ted Sarandos tartalomért felelős vezető ás Reed Hastings CEO. Fotó: EPA/Miguel A. Lopes |
Az Egyesült Államokban 160 ezer új előfizetőt nyert a tartalomszolgáltató, míg külföldön 1,5 millióan iratkoztak fel a Netflixre. Ezzel azonban csúfosan alulmúlta a saját várakozásait a vállalat, Amerikán belül félmillió, külföldön pedig 2 millió előfizetőt céloztak meg a második negyedévre.
Az elmaradás oka az előfizetői díjak emelése lehetett, emiatt többen le is mondták a szolgáltatást, de a húzás valahol bejött a Netflixnek, az árbevétel majdnem harmadával, 2,1 milliárd dolláral nőtt a második negyedévben. A Netflix előfizetési díja az Egyesült Államokban havi 8-12 dollár (2300-3500 forint) között mozog egyébként. A harmadik negyedévben továbbra is tartják a 300 ezer új előfizetőre vonatkozó célkitűzést, és arról sem mondtak le, hogy hosszú távon 60-ról 90 millióra növeljék a számukat az Egyesült Államokban.
A befektetők mindenesetre nem örültek a hírnek, a nyitás előtti kereskedésben már tíz százalék feletti mínuszban járt a részvény ára, erről bővebben itt írtunk korábban. >>>