A Zwack Unicum Nyrt. nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) szerinti adózott eredménye 1,694 milliárd forint volt. Ez 1,2 százalékkal alacsonyabb a bázisnál (1,714 milliárd Ft). Az éves közgyűlésen az is kiderült, mekkora osztalékot fizet a cég részvényeseinek: 1,729 milliárdot osztanak ki, ez részvényenként 850 forintot jelent. A kifizetés július 21-én kezdődik.
Erős volt a marketing
A társaság nagyjából tartotta magát a 2015-2016-os üzleti évben az ezt megelőző szinthez, bár érződik, hogy betett a 2015 elején bevezetett népegészségügyi termékadó: a nettó árbevétel 2,2 százalékkal - 250 millió forinttal - volt kisebb az előző évinél, 11,033 milliárd lett.
A most 225 éves társaság beszámolója szerint a kedvező piaci folyamatoknak és az üzleti eredményeknek köszönhetően többet fordíthatott marketingre, de az üzemeket is fejlesztették, illetve új termékkel jelentkeztek és korábbi márkákat dolgoztak át. A Fütyülős termékek designja megújult 2015 nyarán, illetve bevezették az Epres Rozét is. Ezek eredményeként nőtt a társaság piaci részesedése a szeszesital-piac prémium szegmensében és minőségi szegmensében.
Lecsapott az új adó
A negyedik negyedéves belföldi nettó árbevétel jelentősen (57,4 százalékkal, azaz 534 millió Ft-tal) meghaladta a 2015.január-márciusi értéket. Ez elsősorban annak köszönhető, az előző év hasonló időszakában a népegészségügyi termékadó bevezetése miatt rendkívül alacsony értékesítés történt. mivel a kereskedelmi partnerek még 2014 végén vásároltak be nagyobb tételben.
A saját termelésű termékeknél a teljes évre vetített nettó árbevétel 2,6 százalékkal csökkent. A prémium termékek árbevétele 1,2 százalékkal nőtt, a minőségi termékek nettó árbevétele azonban 11,9 százalékkal csökkent, amelyet a társaság a kereskedelmi készletek csökkentésével magyaráz.
Kínánan most nem kell?
Az export árbevétel 1425 millió forint, ez 5,8 százalékkal kisebb a tavalyinál, aminek az idén elmaradt kínai szállítmány. Kiemelkedően teljesít viszont Olaszország és Németország, de Szlovákiában és Romániában csökkenés tapasztalható.
A társaság működési ráfordításának közel 16 százalékos emelkedését a marketing költések okozták: belföldön és külföldön is továbberősítették a márkákat, Németországban az Unicum Szilva bevezetésére készülnek.