Veszteség
A cég 108 millió dolláros veszteséget szenvedett el az utolsó negyedévben, köszönhetően a költségnövekedésnek, amit elsősorban az értékesítési hálózat bővítése és az X modell fejlesztése okozott. Így a költségek 170-ről 336 millió dollárra emelkedtek, egész éves szinten pedig meghaladták az 1 milliárd dollárt. 2015-re további 40-50 százalékos költségnövekedést várnak.
A cég cash flow-ja erősen negatív volt, 2015 végére szeretnék abbahagyni a pénzégetést, vagyis elérni a pozitív cash flow-t. Musk szerint nem lesz szükség addig további tőkebevonásra.
A Tesla árbevétele 3,2 milliárd dollár volt 2014-ben, ezt szeretné Musk 6 milliárdra növelni. Összesen 11627 autó készült a negyedévben, ebből 9834 volt S sedan model, amiből eredetileg 13 ezret terveztek gyártani. Az egész éves értékesítés 35 ezer autó volt, amiből 31655-öt gyártottak le, a többit az első negyedévben szállítják. Amerikában 17400 autót adtak el, Európában 9500-at, Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben 4750-et. Idén 55 ezer autót terveznek eladni világszerte.
Szárnyaló fantázia
A tervek nagyratörőek, 2020-ra félmillió, 2025-re több millió autó eladását tervezik. Ha ez meg is valósulna, akkor is meglehetősen irreális lenne az Apple-el való összesítés, hisz más autógyárak is milliós nagyságrendben értékesítenek, és csak töredékét érik az Apple-nek. Musk talán azzal számol, hogy továbbra is csak nagyon drága luxusautókat fog eladni, és ebből jöhet össze a végtelennek tűnő profit.
Realitások
Csakhogy nagyon drága autóból nem lehet akármennyit eladni. A tömeges értékesítéshez szükség lenne arra is, hogy olcsó, széles réteg számra elérhető autó készüljön. Már csak azért is, mert ha ténylegesen népszerűvé válik az elektromos autó a belsőégésűvel szemben, akkor a többi autógyár és megkezdi majd a gyártást, és akkor letarolják ezt a piaci szegmenst. Ráadásul nyilván a luxusautók piacából is részt kérnek majd.
A részvény árfolyamába elég nagy várt növekedés van beárazva, hisz a cég kapitalizációja így is meghaladja sok nagy autógyárét, míg azok már most több millió járművet értékesítenek, nem pár 10 ezret.
 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
		 Az egyik több mint 1200 kilométert tehetett meg, mielőtt elérte ukrajnai célpontját.
							Az egyik több mint 1200 kilométert tehetett meg, mielőtt elérte ukrajnai célpontját.						 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        

 
