Mire készít fel az iskola? |
A Diákhitel Központ szeptember 6-tal vezette be a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásait, így mostantól elektronikus aláírással, személyes megjelenés nélkül is vehetnek fel diákhitelt a felsőoktatási tanulók. Az e-aláírással történő szerződéskötés feltétele, hogy az igénylés a Neptun felületen keresztül induljon és az igénylőnek legyen ügyfélkapus hozzáférése, ezt közölte a központ a Privátbankár.hu-val.
Hogy működik?
A hiteligénylés a felsőoktatási intézmények Neptun tanulmányi rendszeréből indítható (tehát jelenleg még nem minden egyetemen érhető el), majd a megfelelő menüpont kiválasztása után a Diákhitel Direkt felületen folytatódik. A személyes és tanulmányi adatok automatikusan betöltődnek a Neptun rendszerből, így már csak a hitel igénybevételével összefüggő adatokat (pl. igényelt hitelösszeg, folyósítási gyakoriság) kell megadnia az igénylőnek.
Az eddigi ügymenettől eltérően, ezen a ponton a rendszer átirányítja az igénylőt a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) nevű szolgáltatás weboldalára. Itt történik a személyazonosítás, az ügyfélkapus belépési módot kiválasztva. Az azonosítást követően, a rendszer automatikusan visszairányítja az igénylőt a Diákhitel Direkt felületre, ahol az ellenőrzést követően megtörténik az „elektronikus aláírás”. A teljes hiteligénylés pár percet vesz igénybe, a hitelkeretekről és további információkról itt tájékozódhatsz.