A Covid-19 járvány nehéz helyzetbe hozta a hazai biztosítási piacot, a biztosítókat, az értékesítőket és az ügyfeleket egyaránt, hiszen a szerződéskötések jelentős része még mindig személyesen történik.
A kialakult helyzetre válaszul a CIG Pannónia mától kezdve – az elsők között a hazai biztosítók közül – beindította a videochat-en keresztüli értékesítést – olvasható a cég sajtóközleményében.
A szolgáltatás legfontosabb újítása, hogy a Ptk. és a távértékesítésre vonatkozó jogszabályok alapján az ügyfelek a hagyományos aláírás helyett videochat felvételen tesznek szerződéses nyilatkozatokat, így azok jogilag egyenértékűek a papíron aláírt szerződésekkel.
Ennek köszönhetően lehetővé válik a teljesen papírmentes ügyintézés. Mivel nincs személyes találkozó az ügyfelek és az értékesítők között, így a szerződéskötés egészségügyileg is teljesen biztonságos.A biztosító által kiépített videochat szolgáltatás használható Android és iOS mobileszközökön, valamint asztali gépeken és laptopokon Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge és Safari böngészőkben.
A cég a koronavírus-járvány miatt már korábban korlátozta személyes ügyfélszolgálatának nyitvatartását.