Egyetlen bank sem kér SMS-ben vagy mobiltelefonon személyes banki adatokat, ha valaki mégis ilyen SMS-t vagy telefonhívást kap, okkal feltételezheti, hogy csalási kísérlet alanya - figyelmeztetett Jakab Péter bankbiztonsági szakértő
Először mindig az adatainkat akarják
Az M1 műsorában a szekértő elmondta: a visszaélési kísérlet adathalászattal kezdődik, amikor olyan adatokat próbálnak megszerezni, amelyekkel pénzügyi tranzakciókat kezdeményeznek. Az adathalászat módszereit az elkövetők persze variálhatják is.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az érintettek semmiképpen se adjanak meg személyes, banki adatokat, ilyenkor célszerű az adott bank ügyfélszolgálatát felhívni és ellenőrizni a fenyegetettség meglétét, az ilyen SMS-ek 100 százaléka csalárd célzatú.
Akkor van baj, ha kamu internetbankban landolunk
Egy másik trükk: így támadják a magyar cégeket Nem is olyan régen volt, hogy egy ismerősünk postaládájában egy bizonyos Mr. Alan Liu levele landolt, aki állítása szerint a Kínai Domainregisztrációs Központot képviseli. Részletek >> |
Az internetes csalásokról elmondta: a pénzintézetek felkészültek a támadások kivédésére, így nem éri kár az ügyfeleket. A bankok honlapjai emelt biztonsági tanúsítványokkal rendelkeznek, ezt zöldre vagy kékre váltó felirat jelzi a böngészőben, így kisebb a csalás kockázata.
Nagyobb kockázatot jelentenek az elektronikus levelekbe beágyazott félrevezető linkek, ami a támadók felügyelete alatt álló meghamisított oldalra irányítja az érintetteket - fejtette ki.