Horváth Péter, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) utasbiztosítási tagozatának elnöke szerint a biztosítások egynegyedét kötik Magyarországon interneten keresztül, de hogy ebből mennyi jut az utasbiztosításokra, azt nem tudni.
A Mabisz adatai szerint a teljes magyar utazási biztosítási piac tavaly 2,5 százalékkal, 10,39 milliárd forintra bővült |
Neten kötik
A K&H Biztosító adatai szerint az online kötést leginkább a 30 és 35 év közötti nők favorizálják. Az interneten biztosítást kötők az utazás előtt általában 3-5 nappal már megkötik a szerződést.
A K&H Biztosítónál az utasbiztosításból származó díjbevétel egyébként tavaly 13,2 százalékos növekedéssel, 499 millió forintra emelkedett, ennek közel fele online kötésből származott. Az online kötések 70 százalékát a biztosító saját honlapján indítják az ügyfelek, a maradék hányad az internetes alkuszok részesedése.
A biztosító által bemutatott arány azért érdemel figyelmet, mivel az utasok általában valamelyik online alkusz portálján kalkulálják ki a díjat és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás minőségét, és onnan nyomban elindítható a biztosítás megkötése is.