4p

Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra - közölte Árva András a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője, egy csütörtöki, üzleti eseményen.

A K&H-nál a készpénzbefizetések több mint 90 százalékát - több 100 milliárdos értékben - már a ATM-ek végzik, ezzel szinte marginálissá vált a fiókos készpénzbefizetés. A K&H-nál megkezdődött a papíralapú ügyintézés nyugdíjazása is, 800 ezer ügyfélnél már a biometrikus aláírást használják, a fiókok 87 százaléka pedig már pénztármentes, továbbá a mobilbankos sárgacsekk-befizetések száma havi átlagban 53 ezer, a személyi kölcsönöknél pedig fölénybe került az online igénylés, 53 százaléka történik az interneten keresztül.

Digitális versenyfutás jellemzi a globális és a magyar gazdaságot egyaránt, ezen belül a pénzügyeket is. Ennek eredményeként felértékelődnek az elektronikus, egyben készpénz- és papírmentes digitális megoldások, a lakosság pedig vevő ezekre - közölte a K&H, amely rengeteg új megoldás bevezetésével könnyíti meg a mindennapi bankolást.

Hova megy a készpénz?

“Ma már tömegesen használják az elektronikus csatornákat. Több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfelünk van, 480 ezren mobilbankolnak rendszeresen és az ügyfelek 85 százaléka választja a digitális utat - mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Az eseményen hozzátette: “Egy pillanatra sem szabad megállni, újabb és újabb digitális alternatívákat kell nyújtani az igényeknek megfelelően. Az elektronikus, készpénzmentes megoldások térnyerése például jól látható az ATM-es befizetések területén.

Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra.
Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra.

A bank valamennyi - összesen 214 ATM-je - alkalmas a befizetésre és az összes készpénzbefizetéses tranzakció több mint 90 százalékát ezek az automaták végzik. “Ezzel az aránnyal piacvezetők vagyunk a magyar bankszektorban. Az ATM-es befizetések pedig már több mint 5 éve több 100 milliárd forintos összeget jelentenek egy-egy esztendőben. Ez pedig jelentősen hozzájárul a készpénzhasználat visszaszorításához - tette hozzá Árva András. Szintén hozzájárul a készpénzmentes pénzügyek térnyeréséhez bankkártyás, okostelefonos és okosórás fizetések terén látható bővülés, valamint az elektronikussá váló csekkbefizetések.

“A digitalizált bankkártyák száma meghaladja a 320 ezret. Az összes bankkártyás tranzakció 15 százalékát adják az okoseszközös - azaz okosórás vagy okostelefonos - fizetések. Ezekből idén összesen 7,3 millió tranzakciót regisztráltunk 45 milliárd forint összegben - emelte ki Árva András. Hozzátéve azt is, hogy havonta átlagosan 53 ezer alkalommal a sárgacsekk-befizetésre a mobilbankot választják a K&H-sok. A hitelezés oldalán is komoly igény mutatkozik a digitális alternatívákra. Az idei év pedig fordulatot hozott ezen a téren. A személyi kölcsönöknél fölénybe került az internetes csatorna, az igénylések 53 százaléka online érkezik a bankhoz és a jövőben várhatóan tovább nő ez az arány.

Kapuvá váló fiókok

Perszer nemcsak az ATM-eknél, a fizetéseknél és a személyi kölcsönöknél, hanem a fiókhálózatban és a mindennapi ügyintézésben is komoly változásokat hozott a digitális forradalom. A K&H-s bankfiókok 87 százaléka pénztármentesen működik. A személyes ügyintézés 80 százaléka teljesen papírmentes köszönhetően annak, hogy ma már a bank 800 ezer ügyfele biometrikus aláírással hagyja jóvá a különböző ügyeket. “Fontos, hogy a digitális fejlesztésekkel párhuzamosan az ügyfelek száma nem csökkent. Azaz az érintetteknek is tetszenek az új megoldások - fogalmazott az üzleti eseményen Árva András.

A K&H szakembere szerint fontos, hogy az innovatív, elektronikus alternatívák mellett a K&H biztosítsa a személyes ügyintézést is, utóbbira mindig is volt és a jövőben is lesz igény. Ugyanakkor bankfiók mint “intézmény megváltozott, inkább ügyfélpontról lehet beszélni, amely lényegében egy kapu a digitális megoldások felé. Az ügyfélpontokon ugyanis a bank szakértői személyes iránymutatással segítenek a digitális szolgáltatások megismerésében, használatában a fiókokban létrehozott úgynevezett digi zónákban.

“Számunkra elsődleges, hogy vezető pénzügyi intézetként, könnyen használható, gyors és kényelmes, innovatív banki és biztosítási szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek. Ezt a célt szolgálja a többéves digitális transzformációs programunk, így nagyobb hangsúlyt tudunk helyezni a tanácsadásra, időpontra érkezve jobb kiszolgálás - tette hozzá a szakember.

A K&H a jövőben is folytatja a digitális megoldások fejlesztését és újabb megoldások bevezetését tervezi, amelyek eredményeképpen lehetővé teszi mindenkinek, hogy egy okostelefon segítségével “zsebre tegye a bankot, azon keresztül elérhessen minél több banki és nem banki szolgáltatást egyaránt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek A megtakarításainkat a válság idején is érdemes biztonságban tudni
Hollós János | 2025. április 22. 13:02
Kicsit talán meglepő és tiszteletre méltó módon a világban kitört kereskedelmi háborúval egyelőre nem foglalkoznak a biztosítási piac szereplői. Egyebek mellett ez derült ki a Klasszis Média Nyugdíjszerviz című adásából, amelynek vendége volt többek között Malicskó Gábor, az UNIQA Biztosító Lakossági Üzletágért felelős igazgatósági tagja.
Személyes pénzügyek Végre! Ebben az összevetésben több közép- és kelet-európai országot lepipáltunk
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 14:42
A háztartási megtakarítások volumene alapján Magyarország a mezőny első felébe tartozik a régiós gazdaságok között, de még inkább kitűnik azzal, hogy a megtakarítások szerkezetében jelentős eltérést mutat a többi országhoz képest. Az MBH Elemzési Centrum szakértői megvizsgálták, hogyan áll össze a hazai megtakarítások struktúrája, és ez miben különbözik a térségben jellemző szerkezettől.
Személyes pénzügyek Szomorú tények: minél kevesebbet keres valaki, annál kevésbé emelkedett a bére
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 15:04
A januárinál mérsékeltebb februári reálkereseti adatokra is reagáltak a Nemzetgazdasági Minisztérium és az elemzők.
Személyes pénzügyek Lelombozó adat jött ki arról, tartották-e a lépést a bérek az inflációval
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 08:28
A bruttó átlagkereset 9,3, a nettó átlagkereset 9,1, a reálkereset pedig 3,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Személyes pénzügyek Százezres flotta tagjai szaladgálnak kötelező nélkül
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 11:29
Több mint 650 ezer segédmotoros kerékpárból továbbra is kevesebb mint 300 ezer rendelkezik érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) – közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). Becslések szerint a kgfb-kötelezettség alá tavaly nyár óta bevont mintegy 50 ezer e-roller közül is jó esetben csak 10-15 ezer rendelkezik az előírt biztosítási fedezettel.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! Újabb továbbjutó csapatokkal lett teljes a döntő mezőnye
Privátbankár.hu | 2025. április 11. 11:18
Megvan a 20 csapat, amelyik májusban megmérkőzhet a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! pénzügyi tudatossági verseny döntőjében.
Személyes pénzügyek Ön is észrevette? Támadás érte az OTP-t
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 16:46
Az OTP-t szokatlan erős túlterheléses támadás érte.
Személyes pénzügyek Viszik az állampapírokat, mint a cukrot
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 16:11
A sajtó egy része az elmúlt napokban téves következtetéseket vont le a Magyar Nemzeti Bank (MNB) frissen megjelent februári értékpapírpiaci statisztikájából, amit a háztartások állampapírállománya tekintetében a februári jelentős kamatkifizetések torzítottak. Az állományi változásokról a kamatfizetések hatásától megszűrt, névértékes statisztika ad számot, ami egyértelműen mutatja, hogy tovább nőttek a lakossági befektetők állampapír-megtakarításai.
Személyes pénzügyek Ezt tudja az új, díjmentes alapszámla
Privátbankár.hu | 2025. április 8. 17:31
Az MNB és a Bankszövetség megállapodása alapján az alapszámlának mindaddig elengedik a havi díját, amíg az infláció nem csökken három egymást követő hónapban 4 százalék alá.
Személyes pénzügyek Engedett az OTP Bank díjaiból, a Gránit Banknak erre nem volt szüksége
Privátbankár.hu | 2025. április 8. 16:10
Miután az MNB megállapodott a Bankszövetséggel a lakossági díjak csökkentéséről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG