4p

Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra - közölte Árva András a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője, egy csütörtöki, üzleti eseményen.

A K&H-nál a készpénzbefizetések több mint 90 százalékát - több 100 milliárdos értékben - már a ATM-ek végzik, ezzel szinte marginálissá vált a fiókos készpénzbefizetés. A K&H-nál megkezdődött a papíralapú ügyintézés nyugdíjazása is, 800 ezer ügyfélnél már a biometrikus aláírást használják, a fiókok 87 százaléka pedig már pénztármentes, továbbá a mobilbankos sárgacsekk-befizetések száma havi átlagban 53 ezer, a személyi kölcsönöknél pedig fölénybe került az online igénylés, 53 százaléka történik az interneten keresztül.

Digitális versenyfutás jellemzi a globális és a magyar gazdaságot egyaránt, ezen belül a pénzügyeket is. Ennek eredményeként felértékelődnek az elektronikus, egyben készpénz- és papírmentes digitális megoldások, a lakosság pedig vevő ezekre - közölte a K&H, amely rengeteg új megoldás bevezetésével könnyíti meg a mindennapi bankolást.

Hova megy a készpénz?

“Ma már tömegesen használják az elektronikus csatornákat. Több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfelünk van, 480 ezren mobilbankolnak rendszeresen és az ügyfelek 85 százaléka választja a digitális utat - mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Az eseményen hozzátette: “Egy pillanatra sem szabad megállni, újabb és újabb digitális alternatívákat kell nyújtani az igényeknek megfelelően. Az elektronikus, készpénzmentes megoldások térnyerése például jól látható az ATM-es befizetések területén.

Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra.
Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra.

A bank valamennyi - összesen 214 ATM-je - alkalmas a befizetésre és az összes készpénzbefizetéses tranzakció több mint 90 százalékát ezek az automaták végzik. “Ezzel az aránnyal piacvezetők vagyunk a magyar bankszektorban. Az ATM-es befizetések pedig már több mint 5 éve több 100 milliárd forintos összeget jelentenek egy-egy esztendőben. Ez pedig jelentősen hozzájárul a készpénzhasználat visszaszorításához - tette hozzá Árva András. Szintén hozzájárul a készpénzmentes pénzügyek térnyeréséhez bankkártyás, okostelefonos és okosórás fizetések terén látható bővülés, valamint az elektronikussá váló csekkbefizetések.

“A digitalizált bankkártyák száma meghaladja a 320 ezret. Az összes bankkártyás tranzakció 15 százalékát adják az okoseszközös - azaz okosórás vagy okostelefonos - fizetések. Ezekből idén összesen 7,3 millió tranzakciót regisztráltunk 45 milliárd forint összegben - emelte ki Árva András. Hozzátéve azt is, hogy havonta átlagosan 53 ezer alkalommal a sárgacsekk-befizetésre a mobilbankot választják a K&H-sok. A hitelezés oldalán is komoly igény mutatkozik a digitális alternatívákra. Az idei év pedig fordulatot hozott ezen a téren. A személyi kölcsönöknél fölénybe került az internetes csatorna, az igénylések 53 százaléka online érkezik a bankhoz és a jövőben várhatóan tovább nő ez az arány.

Kapuvá váló fiókok

Perszer nemcsak az ATM-eknél, a fizetéseknél és a személyi kölcsönöknél, hanem a fiókhálózatban és a mindennapi ügyintézésben is komoly változásokat hozott a digitális forradalom. A K&H-s bankfiókok 87 százaléka pénztármentesen működik. A személyes ügyintézés 80 százaléka teljesen papírmentes köszönhetően annak, hogy ma már a bank 800 ezer ügyfele biometrikus aláírással hagyja jóvá a különböző ügyeket. “Fontos, hogy a digitális fejlesztésekkel párhuzamosan az ügyfelek száma nem csökkent. Azaz az érintetteknek is tetszenek az új megoldások - fogalmazott az üzleti eseményen Árva András.

A K&H szakembere szerint fontos, hogy az innovatív, elektronikus alternatívák mellett a K&H biztosítsa a személyes ügyintézést is, utóbbira mindig is volt és a jövőben is lesz igény. Ugyanakkor bankfiók mint “intézmény megváltozott, inkább ügyfélpontról lehet beszélni, amely lényegében egy kapu a digitális megoldások felé. Az ügyfélpontokon ugyanis a bank szakértői személyes iránymutatással segítenek a digitális szolgáltatások megismerésében, használatában a fiókokban létrehozott úgynevezett digi zónákban.

“Számunkra elsődleges, hogy vezető pénzügyi intézetként, könnyen használható, gyors és kényelmes, innovatív banki és biztosítási szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek. Ezt a célt szolgálja a többéves digitális transzformációs programunk, így nagyobb hangsúlyt tudunk helyezni a tanácsadásra, időpontra érkezve jobb kiszolgálás - tette hozzá a szakember.

A K&H a jövőben is folytatja a digitális megoldások fejlesztését és újabb megoldások bevezetését tervezi, amelyek eredményeképpen lehetővé teszi mindenkinek, hogy egy okostelefon segítségével “zsebre tegye a bankot, azon keresztül elérhessen minél több banki és nem banki szolgáltatást egyaránt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Éremes tudni: összehangolják a különböző lakástámogatásokat
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 2. 10:31
Megjelent a jogszabálytervezetet, amelynek elsődleges célja az Otthon Start Program, a CSOK Plusz, a Falusi CSOK és a Babaváró hitel összehangolása annak érdekében, hogy az érdeklődők maximálisan ki tudják használni együttesen is az egyes támogatási formákat.
Személyes pénzügyek Új részletek derültek ki Orbán Viktor nagy bejelentéséről
Privátbankár.hu | 2025. július 31. 12:28
A Kormányinfón árult el részleteket Gulyás Gergely.
Személyes pénzügyek Még 3 százaléknál is olcsóbb lehet az új lakáshitel
Privátbankár.hu | 2025. július 31. 09:39
Beindulhat a verseny a bankok között.
Személyes pénzügyek Mennyit hozhat a kormány legújabb dobása?
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:55
Érezhető támogatás lehet az érintetteknek.
Személyes pénzügyek Megvan a legújabb csodafegyver: Orbán Viktor elárulta, mi az
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:13
Új intézkedést jelentett be.
Személyes pénzügyek Főhet a feje a nyaralni induló autósoknak
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 11:06
Megjött az árak alakulásáról szóló hír.
Személyes pénzügyek Lakásvásárlás fele annyi pénzből? Lesz, akinek ez is összejöhet
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 09:36
Igaz, ehhez egy „szuperkombó” kell, az összes jelentősebb kedvezmény igénybevételével.
Személyes pénzügyek Még a családi titkainkat is kibeszéljük a privátbankárunkkal – és jó okunk van rá
Izsó Márton - Gáspár András | 2025. július 29. 10:14
Amikor egy privátbanki ügyfél és tanácsadója leülnek beszélgetni, az idő legnagyobb részében nem is a befektetésekről van szó – szóba kerülnek adózási és jogi kérdések, de akár a családi ügyek, magánügyek vagy épp a gyerekek dolgai is. Klasszis Podcast Fodor Bélával, az MBH Bank Private Banking egyedi értékesítés és partneri kapcsolatok igazgatójával.
Személyes pénzügyek Online csalások: végre jó hírt kaptak a bankok ügyfelei
Herman Bernadett | 2025. július 28. 11:17
Láthatóan hatnak az átutalási limitek, hiszen csökken a sikeres pénzforgalmi visszaélések által okozott károk értéke Magyarországon. Ám a jegybanki statisztikák­ szerint a sikeres visszaélések száma még mindig nagyon magas az elektronikus pénzforgalomban, tehát változatlanul kiemelten fontos, hogy az ügyfelek különös gonddal vigyázzanak a számláikhoz, kártyáikhoz tartozó egyedi azonosító adataikra, mert így előzhető meg a legtöbb online csalási kísérlet.   
Személyes pénzügyek Fontos hírt hozott a Revolut az ügyfeleinek
Privátbankár.hu | 2025. július 24. 13:54
A szigorítások után enyhítést jelentett be a Revolut.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG