Az Apple Pay tömegesen károsította meg az ügyfeleket azzal, hogy olyan összegeket vont le az emberek kártyáiról, aminek nem volt alapja - hívta fel a figyelmet az Index. A probléma szerda este jelentkezett. Egyes ügyfelektől néhány száz, illetve néhány ezer forintot vont le a rendszer, de voltak olyanok is, akiket több különböző levonással, összesen több tízezer forinttal károsított meg.
A csúcsot a rendszer hibás működése annál a megkárosított felhasználónál érte el, akitől a Világgazdaság információi szerint 74 alkalommal összesen 550 ezer forintot vont le a rendszer.
Egyelőre még nem ismert, pontosan mi áll az Apple Pay szabálytalan működésének hátterében. Az valószínűsíthető, hogy a rendszer élő, vagy korábban létezett, de azóta már lezárt előfizetések díjait vonja le az ügyfelektől. Azt, hogy ez a működés pontosan milyen rendszerhiba következménye, esetleg előidézőként érintett-e abban harmadik fél, még nem tudni.
A hazai pénzintézetek felvették a kapcsolatot a fizetési szolgáltatóval, és megjelentek az első ügyféltájékoztatók is a kialakult helyzetről.
A Magyar Bankszövetség pedig közleményt adott ki.