Mi az én teendőm?
Először is írásban kell kérvényezni a számlaváltást az új szolgáltatónál – amennyiben egy adott számlának több tulajdonosa van, akkor mindegyik fél aláírására szükség van. Ezek után meghatározhatjuk azt a munkanapot, amikortól a megbízásokat már az új számláról kell teljesíteni, a régi számlát pedig legkorábban ettől a naptól lehet felmondani.
Amennyiben nem magunk értesítjük az ügyfeleket, hogy megváltozott a bankszámlaszám, úgy az új szolgáltatónak a megbízás átvételét követő két munkanapon belül fel kell kérnie a korábbi szolgáltatót a meghatalmazás teljesítésére.
Mi vonatkozik a bankra?
A régi és az új szolgáltatónak is öt-öt munkanap áll rendelkezésre, hogy lebonyolítsák a váltáshoz szükséges adatcserét. A megjelölt nap után a régi számlavezetőnek be kell szüntetnie a működését és át kell adni az új számlanyitáshoz szükséges adatokat, az új banknak pedig ettől a határidőtől meg kell kezdenie a működését, és értesítenie kell az ismétlődően átutalókat és a beszedőket az új számla létrejöttéről.
A váltás díját a két bank együtt határozza meg, ennek mértéke azonban kizárólag a tényleges ráfordításaival arányos, ésszerű összegnek kell lennie. A korábbi számlavezető az adatszolgáltatásért nem számíthat fel díjat vagy költséget. Amennyiben a szolgáltató valamilyen kárt okoz a fogyasztónak – például nem megfelelően teljesíti a rendeletben meghatározott kötelezettségeit – úgy azt a pénzt köteles megtéríteni az ügyfélnek, díj- és kamatveszteséggel együtt.