(Fotó: Valkai Nikoletta) |
A dolgunkat egy új terméktájékoztató könnyíti meg, amely rövid, közérthető és jól összehasonlító formában foglalja össze, hogy mire terjed ki az adott biztosítás és mire nem, hol érvényes az, milyen korlátozások vannak a fedezetben, mikor és hogyan kell fizetni, mi a kockázatkezelés kezdete és vége, stb. Az összehasonlíthatóságot segíti, hogy az azonos tartalom mellett ugyanazok a piktogramok jelennek meg minden terméknél.
Ennek a hivatalosan biztosítási terméktájékoztatónak, IPID-nek (Insurance Product Information Document) nevezett ismertetőnek az ügyfél rendelkezésére bocsátása európai uniós követelmény, az ezt szabályozó direktíva rendelkezései Magyarországon február 23-án léptek hatályba - írja összefoglalójában a MABISZ.
Az új ügyféldokumentum arra a központi gondolatra épül, hogy minden biztosítási termék azonos tájékoztatási tartalommal kerüljön az ügyfél elé, függetlenül attól, hogy milyen értékesítési csatorna közvetítésével találkozik vele.
A biztosítók termékismertetői február végétől folyamatosan jelennek meg az utazási irodáknál is, még ha az irányelvnek a gyakorlatba való átültetése kihívás elé állítja is a piaci szereplőket. A termékismertetőket az online biztosítást kötő ügyfelek számára is elérhetővé kell tenni - az utasbiztosításoknál ennek a csatornának kiemelkedő szerepe van, tavaly elérte a 74 százalékot az alkuszi és többes ügynöki értékesítésben.
Az alábbi piktogramokat érdemes keresni az egyes ajánlatok összehasonlításánál: