A fizetésképtelenné vált Green Holidays utazási iroda székhelye a fővárosi Veres Pálné utcában (Kép forrása: MTI Fotó, Balogh Zoltán) |
Mintegy kétezer kárigény érkezett a Green Holidays pórult járt utasaitól a biztosítóhoz péntek estig; még nem lehet tudni, mekkora az összes kárigény, illetve a vagyoni biztosíték elég lesz-e a kártalanításra - mondta Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetségének szóvivője az M1-en. A kárigényeket július 31-éig lehet bejelenteni.
Mire lesz elég 500 millió forint?
A garancia három célra használható fel, az utasok hazahozatalára, a kényszerű kinttartózkodás finanszírozására és a befizetett részvételi díjak visszatérítésére - hívta fel a figyelmet a szóvivő.
Hogyan ismerhetjük fel a kockázatos irodát? Szakértők szerint nem a bedőlt Green Holidays az egyetlen kockázatos utazási iroda az országban - mik az arra utaló jelek, hogy kockázatos egy utazási iroda? |
A kint rekedt utasokat már hazahozták, ezután következik a kényszerű kintmaradáshoz kapcsolódó költségek megtérítése, és végül kártalanítják azokat, akik befizették az utat, de a Green Holidays csődje miatt már nem tudtak részt venni a nyaraláson. Ha az 500 millió forintos összeg erre nem lenne elég, akkor arányosan teljesít a biztosító - közölte Gilyén Ágnes.
Szerdán kora délutánig a Green Holidays összes Törökországban ragadt utasa - 569 személy - hazaérkezett Budapestre, illetve Debrecenbe - volt azonban, aki nem akart hazajönni.
A kártalanítás pontos menetéről és további információkról az UNIQA Biztosító honlapján tájékozódhatnak az érintettek.: //www.uniqa.hu/greentajekoztato Azonnali segítségnyújtás az alábbi, ingyenesen hívható telefonszámon: +36 80 2999 99Azon károsult ügyfelek, akik nem kezdték meg utazásukat, kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az info@uniqa.hu címen jelezhetik. A kárbejelentéshez az alábbi dokumentumokat kell csatolni: Határidő: 2017. augusztus 1. (kedd) |