A kormány "IMF-megállapodásra felkészítő kampánya" |
Nobilis Márton a Portfoliónak adott interjújában célként azt fogalmazta meg, hogy a reklámköltéseket és a kommunikációs beszerzéseket olcsóbbá tegye az állam. Korábban az éves büdzsé 40 milliárd forint körül volt - azt megelőzően még több -, ennyit költöttek az állami intézmények különböző kommunikációs feladataikra - fejtette ki a hivatal elnöke, hangsúlyozva, hogy most egy 25 milliárd forintos közbeszerzést írnak ki ugyanezen beszerzések és szolgáltatások körére. A 25 milliárdos keret a tender eredményhirdetésétől számított 12 hónapra, illetve a keret kimerüléséig szól.
A keretmegállapodásnak három nyertese lesz - magyarázta -, három ügynökség, amelyek a 25 milliárdos keretből történő minden egyes lehívás alkalmával újra és újra versenyezni fognak, és "mindig a legolcsóbb fog nyerni".
Miért jó ez?
Az új rendszer egyik előnyének tartja, hogy a kis költségvetésű állami intézmények hirdetési igényeit olcsóbban lehet majd lebonyolítani. Azok az intézmények ugyanis - mondta -, amelyek évente csak egy-két alkalommal hirdettek országos fórumokon, soha nem kaphattak olyan kedvezményeket, mint a gyakrabban hirdetők, így lényegében ugyanazt a felületet drágábban vásárolhatták meg.
Nobilis Márton tájékoztatása szerint a közbeszerzési eljárás minőségbiztosítása és lefolytatása megközelítőleg három hónap, így augusztusra várható eredményhirdetés. "Onnantól kezdve mindent kizárólag rajtunk keresztül intézhetnek a felügyeletünk alá tartozó állami intézmények és vállalatok" - közölte, megjegyezve, hogy "gyakorlatilag 1500 szervezetet kell ellátni".
Az eredményhirdetésig egyedi jóváhagyással vásárolhatnak hirdetési felületet az intézmények és cégek - tette hozzá. Közölte egyúttal, hogy a 25 milliárdos kerettől az európai uniós fejlesztések elkülönülnek, az ezekkel kapcsolatos kommunikációra külön közbeszerzést fognak kiírni várhatóan 2 milliárd forintos keretösszeggel.