Novembertől februárig pedig hasonló nagyságrendű közbeszerzések indulnak, hogy a projektek többsége lezárulhasson a 2018-as határidőig - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Eredményes eljárások esetén 2016-ban folytatódik Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között a vasúti rekonstrukció, 2018-ra pedig a teljes Balaton-parti vasút utas-barát vonallá válik. Megindul az esztergomi vonal villamosítása, az állomás épülete és előtere is megújul, a várhatóan a 2017-es iskolakezdésre lezáruló munkálatok ugyanakkor nem járnak a korábbiakhoz hasonló, jelentős vágányzárakkal.
A 20,5 kilométer hosszú Kelenföld-Százhalombatta szakaszon 120 km/óra sebességre épül át a vasúti pálya, tengelyterhelése megnövekedik, a felsővezeték-rendszer teljes egészében megújul. Az állomásokon 55 centiméter magas peronok, aluljárók, liftek, perontetők készülnek korszerű térvilágítással, P+R parkolókat és kerékpártárolókat is kialakítanak. Mindemellett az M30, M35 és M85 gyorsforgalmi utak új szakaszokkal bővülnek, valamint a 21-es számú főutat négysávúvá válik Heves és Nógrád megyében.