A kormány egyetért az M4-es autópálya fejlesztési projektjének leállításával az Európai Bizottság jelzése alapján, amely szerint az uniós testület a projekt finanszírozását európai uniós források terhére nem javasolja, egyben felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy azonnali hatállyal gondoskodjon a projekt támogatási szerződésének megszüntetéséről - az erről szóló kormányhatározat a szerdai közlönyben jelent meg.
Állítólag szóltak, hogy baj van
Mégsem szóltak? 444.hu megkérdezte az Európai Bizottságot, hogy valóban történt-e ilyen megállapítás. Sophie Dupin de Saint Cyr, a bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa a következőt válaszolta: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg”. (Szó szerint ezt írta: The tendering procedure was not questioned.) Ebből következik, hogy kartellgyanút sem állapíthattak meg. |
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára április elején jelentette be, hogy az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.
A projekt keretében építették volna meg az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszát és egy új Tisza-hidat.
A szerdai kormányhatározatban a kabinet felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-n keresztül gondoskodjon a projekt kivitelezésére irányuló vállalkozási szerződések megszüntetéséről - figyelemmel a költségvetési kockázatok és kiadások csökkentésére, az ár- és belvízi védképességre, valamint a szükséges élet- és vagyonvédelemre -, ezenkívül tegye meg a szükséges intézkedéseket a munkaterület biztosítása érdekében.
A kormány felkéri a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy május 31-ig vizsgálja meg, miként lehet bekötni Szolnokot a gyorsforgalmi úthálózatba.