Mindennapos kihívások
Egy cég nem is létezhetne emberek nélkül, hiszen a munkavállalók alkotják a vállalat lelkét, ők jelentik a nélkülözhetetlen csavarokat a gépezetben. Azonban, ha egy-egy ilyen csavar elveszik, újjal kell helyettesíteni. A munkaerőhiány, valamint a kiesett dolgozók pótlása mindennapos kihívást jelent a vállalat, de legfőképp a HR részleg számára. Ez a körforgás befolyásolhatja a csapatdinamikát és az együttműködést, hiszen minden egyes alkalommal, amikor valaki kiesik a folyamatból, új megoldásokat kell találni a további működésre.
Pénzügyi stabilitás
Talán jobb időben nem is eshetne szó a pénzügyi stabilitásról, mint most. A 2020-as koronavírus váratlanul érte a társadalmat, így a kis- és középvállalkozásokat is. Napjainkban sok cég küzd azzal, hogy helyreállítsa a pénzügyi stabilitást, megfelelő környezetet tudjon teremteni a működéshez. A világjárvány nélkül is kihívást jelent a vállalatok számára az, hogy megfelelően csoportosítsák a rendelkezésükre álló forgótőkét, amelyet a napi működés finanszírozására használnak fel.
Generációváltás
A cégvezetés és működtetés már önmagában próbára teszi a cégtulajdonosokat és menedzsereket. A rendszerváltás után létrejött magyar cégek életében egyszer eljön az a pont, mikor felmerül a generációváltás kérdése. A családi vállalkozásoknál nem feltétlenül az a fő probléma, hogy ki veszi át a céget, sokkal inkább az, hogy mi lesz a cég jövőjével, a vagyonnal, a családdal és a gyermekekkel. Mindennek az alapja, hogy feloldjuk a családon belüli konfliktusokat, megbeszéljük, hogy ki milyen jövőt képzel el saját maga, illetve a cég számára. Azonban ez nem minden esetben olyan egyszerű, ezért érdemes üzleti tanácsadás keretén belül szakértőt felkeresni. A generációváltás a családi vállalkozásoknál egy külső tanácsadó bevonásával gördülékenyebb lehet, valamint olyan kérdésekre is választ kaphatnak a családtagok, amelyek önmagukban fel sem merültek volna.
Célközönség elérése
A megfelelő célközönség elérése kritikus tényezőnek számít minden cég életében. Meg kell találni azt a célcsoportot, amelyik kedveli a terméket, szolgáltatást, illetve lojális a cég felé. Emellett komoly kihívást jelent megtalálni azt a csatornát, ahol a vállalat elérheti a vevőket, illetve gondot okozhat a kommunikációs eszközök kiválasztása is. A marketing költségek igen magasak lehetnek abban az esetben, ha a vezetőség hajlandó bizonyos összeget fordítani arra, hogy a fogyasztók megismerjék és megszeressék a vállalat termékeit, szolgáltatásait.